Sviđa li vam se novi vizualni identitet Zagreba?

Grad Zagreb u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom predstavilo je novi vizualni identitet Grada Zagreba. Prvu nagradu osvojio je koncept pod nazivom “Slobodan čovjek u slobodnom gradu”. Autori pobjedničkog rješenja su Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, uz suradnike Gorana Trbuljaka, Vladu Marteka, Marka Lulića, Lindu Golik Horvat i Suzanu Potrebić. Čestitamo autorskom timu te svim nagrađenim radovima. Evo detaljnog obrazloženja svih 5. nagrađenih radova od pristiglih 59 radova

Nismo ni očekivali da će se svima svidjeti, ni da će ga svi voljeti. No, Zagreb je grad koji uistinu lako zavoli čovjeka, kao što ljudi lako zavole Zagreb. I zato bez obzira na vokativ i zareze – baš nam se sviđa novi vizualni identitet Grada Zagreba, kao i svi nagrađeni radovi koji zrače: pozitivom, veseljem, otvorenošću, prihvaćanjem, inkluzijom…

Ocjenjivački sud u sastavu Ira Payer, Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm jednoglasno je odabrao pobjedničko rješenje kao strateški solidan temelj koji može rasti zajedno s gradom. Evo njihovog mišljenja za ovaj, ali i sve preostale radove. Također, na jednom mjestu možete i detaljno proučiti i ostale nagrađene radove. Nama osobno, baš su se svidjeli i petonagrađen te drugonagrađen rad…

3. Treća nagrada u neto iznosu od 10.000 EUR

Treća nagrada: Reflection – autor studio Futura DDB (Strahinja Jovanović)

Obrazloženje OS:

Trećenagrađeni rad donosi vizualno skladno i sustavno razrađeno rješenje koje se temelji na modularnosti kao glavnom principu oblikovanja. Korištenjem modula izvedenih iz stiliziranih elemenata gradskog grba, autori nastoje povezati povijesnu baštinu sa suvremenim grafičkim izrazom, stvarajući fleksibilan vizualni sustav koji omogućuje široku primjenu u različitim komunikacijskim kontekstima.

Ocjenjivački sud prepoznaje vrijednost ovog pristupa, posebice u smislu strukturalne jasnoće i dosljednosti u oblikovanju aplikacija. Razrađena mreža vizualnih elemenata omogućuje lako prilagođavanje identiteta različitim potrebama gradske uprave i institucija, što je jedna od ključnih prednosti rada. Dosljedna primjena tipografskog sustava i sheme boja doprinosi koherentnosti.

Međutim, unatoč tehničkoj kvaliteti i vizualnoj dotjeranosti, ovaj prijedlog odražava već poznate dizajnerske obrasce. Podsjeća na mnoge već viđene vizualne identitete gradova temeljene na modularnim sustavima, bez dovoljno specifičnih elemenata koji bi ga čvrsto vezali uz Zagreb. Nedostaje snažnija konceptualna veza sa Zagrebom, a vizualni jezik, premda razmjerno suvremen, ne donosi prepoznatljivost ili jedinstvenost potrebnu za dugoročni identitet glavnog grada.

Osim toga, ocjenjivački sud primjećuje određene nesporazume u interpretaciji lokalnih vizualnih referenci. Autori navode zagrebačku čipku kao inspiraciju, no takav element u kulturnom kontekstu grada zapravo ne postoji, što ukazuje na određeni nedostatak dubljeg razumijevanja lokalne baštine.

Zaključno, trećenagrađeni rad, iako ima manjak autentične povezanosti sa Zagrebom i ne uspijeva adekvatno odgovoriti na specifične potrebe identiteta grada, odlikuje se vizualnom preciznošću i nagrađuje se zbog svoje tehničke razrađenosti, modularnosti i usustavljenosti.

LINK na natječajni rad