Ecoluxury – novi trend u svijetu turizma

Nova paradigma trendova u turizmu: održivi turizam = više udobnosti i zadovoljstva

Obožavam one dane u godini kada mi krene žiriranje za Villegiature awards, međunarodnu novinarsku nagradu za najjluksuznije hotele na svijetu. Ne smijem puno pričati o procesu žiriranja, nominacijama i nagradama, ali ono što mogu reći je da primjećujem jedan vrlo zanimljiv novi trend u turizmu – ecoluxury.

LAFAY RESORT DOLOMITI

Naime, 2020. godina kao da je prekretnica u turizmu. Resetiranje načina poslovanja, razmišljanja, načina na koji želimo provoditi slobodno vrijeme i odmor… ukratko, puno se toga promijenilo u dvije godine kada sam zadnji put žiririrala Villiagature awards 2019.

MONTE CARLO BEACH HOTEL

Ono što primjećujem je da su vodeći svjetski hoteli resetirali svoj način rada i uvrstili niz stvari koje su se prije sramežljivo pojavljivale. Održivost, organska lokalna hrana i kozmetika, biodinamički uzgoj voća i povrća, električna vozila, izbacivanje jednokratne plastike, kvaliteta a ne kvantiteta…

I polako dolazimo do posve novog pojma u turizmu – ecoluxury.

Naime, pojam “ekoluksuz” već se koristi u gospodarskim aktivnostima koje promiču održivo gospodarstvo i visoke standarde kvalitete, za razlikovanje autentično visokokvalitetnih proizvoda od onih koji se temelje na zastarjelom i neodrživom modelu. U turizmu pojam “ekoluksuz” ima i drugo značenje – predstavlja mjesta koja spajaju luksuz i održivi turizam.

LAFAY Resort DOLOMITI

Ti hoteli nove generacije, osim što se trude imati što manji otisak na prirodu uz što manju potrošnju resursa, veću održivost i kvalitetu, imaju zadatak i pozitivno djelovati na sve nas. To su mjesta koja inspiriraju na promjene i potiču nas da se i mi uključimo s malim koracima u spašavanje planeta. I male promjene se računaju…

Evo jednog inspirativnog teksta od hotela Chatau de la Resle kojeg ću vam sutra detaljno pokazati… Hotel me totalno oduševio svojim izgledom i filozofijom, kao i tekst kojeg cititiram:

Chateau de la Resle

– Svaka osoba na ovom planetu ima vlastitu odgovornost i previše je lako kriviti političare ili velike tvrtke. Nije istina da su naši napori besmisleni u usporedbi s opsegom njihovih odluka. Naše se ponašanje računa, kao i naši izbori, jer se potrošači računaju jednako kao i naš glas na bilo kojim izborima.

Međutim, većina potrošača još uvijek vjeruje da je konzumirizam znak uspjeha i da će poboljšati njihov život. Nažalost, mnogima je i dalje najveći prioritet novi automobil, najnoviji iPhone ili planiranje nekoliko putovanja u jednoj godini. Ponekad se uopće ne radi o tim planiranim kupnjama, već o svakodnevnim odlukama o potrošnji koje se čine nepromišljeno. Tretiranje otpada, nepotrebno korištenje resursa, kupnja grickalica s jednokratnom ambalažom i svakodnevno jedenje mesa… samo su neke od tih svakodnevnih odluka…

Chateau de la Resle

Srećom dovoljno teška kriza poput one koju trenutno proživljavamo ujedno je i polazište nekih novih ideja i inovacija. Kreativni i predani ljudi s briljantnim idejama vide mnoštvo prilika koje su već počele pridonositi boljem, održivijem svijetu. Nove tehnologije omogućuju nam da trošimo manje prirodnih resursa, a inovativna rješenja doprinose rješavanju problema koje smo stvorili kao ljudi.

Chateau de la Resle

Strastveni ljudi ulažu sav svoj trud i inteligenciju u proučavanje i zaštitu ugroženih vrsta ili krhke prirode. Drugi nas nadahnjuju da koristimo nove distribucijske kanale ili jedemo na odgovorniji način. Jedno sigurno znamo, svaki pojedinac na ovom planetu mora iz temelja promijeniti svoj stav. Nova norma mora biti bolji način interakcije s planetom. Utješno je vidjeti da smo mi kao ljudi vrlo fleksibilni i brzo se prilagođavamo novim situacijama. Tko još uvijek može zamisliti da je u zrakoplovu u kojem ste smjeli pušiti? Na isti način teško ćemo vjerovati za deset godina da je nekada bilo normalno jesti meso svaki dan ili imati više automobila po obitelji.

Iako su promjene hitne, još uvijek smo u mogućnosti pristupiti im proaktivno i smatrati ih izazovom i šansom, a ne nečim što je priroda nametnula nakon svjetske katastrofe.

Chateau de la Resle

Moramo prihvatiti činjenicu da su promjene neizbježne i da će utjecati na naš svakodnevni život. Tek tada možemo shvatiti da je to i naše najbolje jamstvo za zadovoljstvo i sreću. Suprotno onome što mnogi ljudi misle, promjena našeg načina potrošnje nije nimalo jednaka manjem zadovoljstvu i udobnosti.

Kada je prvi put napravljeno LED svjetlo bilo je gore od neonskog svjetla i definitivno nije bilo nešto što ste željeli u svojoj dnevnoj sobi ili iznad vašeg stola za večerom. Sada kada može proizvesti sve boje koje možemo zamisliti u različitim intenzitetima, ne samo da štedimo energiju već i uživamo u svjetlosti više nego ikad.

Chateau de la Resle

Isto će vrijediti i za prijevoz, arhitekturu, odmore, poljoprivredu, hranu i sve elemente koji čine naše gospodarstvo i civilizaciju. Uz poboljšane blagodati boljih proizvoda i rješenja za razarajuće ljudsko ponašanje, moći ćemo postići i mnogo više zadovoljstva. Jednostavno zato što ćemo znati da nemaju negativan utjecaj na okoliš” – stoji u tekstu na stranicama Chatau de la Resle, hotela u srcu Burgundije kojeg ću vam sutra detaljno pokazati.