Grad Zagreb u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom predstavilo je novi vizualni identitet Grada Zagreba. Prvu nagradu osvojio je koncept pod nazivom “Slobodan čovjek u slobodnom gradu”. Autori pobjedničkog rješenja su Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, uz suradnike Gorana Trbuljaka, Vladu Marteka, Marka Lulića, Lindu Golik Horvat i Suzanu Potrebić. Čestitamo autorskom timu te svim nagrađenim radovima. Evo detaljnog obrazloženja svih 5. nagrađenih radova od pristiglih 59 radova
Nismo ni očekivali da će se svima svidjeti, ni da će ga svi voljeti. No, Zagreb je grad koji uistinu lako zavoli čovjeka, kao što ljudi lako zavole Zagreb. I zato bez obzira na vokativ i zareze – baš nam se sviđa novi vizualni identitet Grada Zagreba, kao i svi nagrađeni radovi koji zrače: pozitivom, veseljem, otvorenošću, prihvaćanjem, inkluzijom…
Ocjenjivački sud u sastavu Ira Payer, Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm jednoglasno je odabrao pobjedničko rješenje kao strateški solidan temelj koji može rasti zajedno s gradom. Evo njihovog mišljenja za ovaj, ali i sve preostale radove. Također, na jednom mjestu možete i detaljno proučiti i ostale nagrađene radove. Nama osobno, baš su se svidjeli i petonagrađen te drugonagrađen rad…
2. Druga nagrada u neto iznosu od 12.000 EUR
Naziv koncepta: Veliko Z – autor studio Kuna Zlatica (Ana Kunej, Alma Šavar, Zlatka Salopek Radić)
Obrazloženje OS:
Drugonagrađeni rad “Veliko Z / Capital Z” kvalitetan je i promišljen prijedlog koji na intrigantan način reinterpretira vizualni kod Zagreba, oslanjajući se na službeni grb, dok istovremeno nastoji konstruktivno odgovoriti na izazove suvremenih komunikacijskih potreba.
Osnovni znak, temeljen na grafičkoj preobrazbi grba grada Zagreba u stilizirano slovo “Z”, čitko je i domišljato rješenje koje nudi suvremen – čak i duhovit – dizajnerski odgovor na heraldičku tradiciju. Jednostavna forma znaka omogućava lako prepoznavanje i upotrebljivost pri malim dimenzijama, što ga potencijalno čini praktičnim i nekompliciranim rješenjem u svakodnevnoj primjeni.
Posebna vrijednost ovog natječajnog rada leži u njegovoj sustavnosti, dosljednosti i koherentnosti. Znak je vješto uklopljen u širi sustav vizualne komunikacije koji uključuje piktograme, ideograme i infografiku, spretno oblikovane prema istoj vizualnoj logici. Prijedlog se ističe i razrađenim sustavom aplikacija vizualnog identiteta – od tiskanih do digitalnih komunikacijskih sredstava. Sve aplikacije, uključujući plakate i digitalna sučelja, oslanjaju se na logične kompozicijske mreže izvedene iz osnovnog znaka. Jasna struktura i dobro definirana tipografska hijerarhija doprinose preglednosti i pragmatičnosti ovog prijedloga.
Iako funkcionalan, tipografski sustav ipak ne pokazuje dovoljnu ambiciju. Oslanja se isključivo na jedno geometrijsko neserifno pismo, koje je korišteno i za logotip i za cjelokupni tekstualni sadržaj. Ovaj pristup, premda konzistentan, ograničava izražajnu širinu i versatilnost tipografskog sustava te otvara pitanje njegove sposobnosti da zadovolji sve tipografske potrebe vizualnog identiteta grada.
Koloristički sustav, temeljen na plavoj boji, uz šest dopunskih, inspiriran je zagrebačkom arhitekturom i prirodnim okruženjem. Premda promišljena, shema boja ne djeluje dovoljno izražajno i fokusirano u kontekstu vizualnog identiteta Zagreba. Na pojedinim prikazima primjene, poput internetske stranice, boje ne uspijevaju jasno usmjeriti pažnju na grad kao primarni subjekt komunikacije, već naglašavaju sekundarne elemente.
Iako slovo „Z“ djeluje kao neupitno logična i snažna okosnica vizualnog identiteta Zagreba, Ocjenjivački sud prepoznaje određene rizike u njegovoj interpretaciji u aktualnom političkom trenutku. Iako to nije bilo presudno za konačno rangiranje ovog rada, ipak otvara pitanje kako bi se takav znak mogao percipirati u međunarodnom kontekstu i sugerira potrebu za pažljivim razmatranjem njegovog potencijalnog značenja u različitim kulturnim i političkim okruženjima. Također, iako je znak grafički ispravno koncipiran, jednostavnim rotiranjem srednjeg dijela, ostavlja dojam da postoji prostor i za daljnji oblikovni rafinman.
Na koncu, ukupni dojam vizualnog identiteta ostao je donekle neodređen; dok pojedini aspekti sustava pokazuju visoku razinu razrade, sinergijski učinak svih elemenata ne doseže specifičnost potrebnu za uvjerljiv dugoročni vizualni identitet Zagreba.
U cjelini, drugonagrađeni rad predstavlja ozbiljan i visoko kvalitetan doprinos natječaju, s potencijalom za daljnji razvoj. Njegova logika, vizualna dosljednost i prilagodljivost čine ga relevantnim prijedlogom s potencijalom za daljnju razradu i primjenu u budućem promišljanju identiteta Zagreba.
LINK na natječajni rad
