Stručnjaci tvrde: biljke povećavaju našu produktivnost 15 posto

Veliki trend koji se već nekoliko godina ponavlja su biljke u interijerima. No, navodno njihova funkcija uopće nije samo dekorativna i bezazlena. Evo što kažu stručnjaci o uređenju interijera i to iz aspekta psihologije, poslovne produktivnosti, zdravlja…

Jeste vi jedan od onih ljudi koji uvijek kupi žvake, čokoladicu ili bombone na blagajni? Onaj koji kupi nešto usput iako uopće nije planirao jer je eto, baš bilo zgodno i na popustu…

Ja jesam. I da, znam da su sve to trikovi kojima se trgovci poslužuju da bi povećali promet, a stručnjaci kažu da se s dobrim razmještajem na policama te dobrom rasvjetom može postići dvostruko veći promet u trgovini.

– Jesi primijetila da meso kada doneseš kući iz supermarketa više nema tu svježu, crvenkastu boju? – pitao me jednom prilikom arhitekt Damjan Geber, jedan od stručnjaka za uređenje prostora koji veliku pažnju posvećuje psihologiji i poboljšanju produktivnosti.

Jesam, kao što sam primjetila da voće izgleda puno ljepše i svježije, nego kada ga donesem doma.

– To je rasvjeta i filteri. Kod mesa se koristi svjetlo koje ima crvenkasti filter, kod voća zelenkasti, a kod kruha žuti. Ti trikovi se koriste kako bi sve izgledalo ljepše nego što je. Općenito u arhitekturi se često koriste stvari koje poboljšavaju efikasnost i poboljšavaju produktivnost, a divan primer su biljke – rekao mi je Damjan.

Naime, vjerojatno ste primjerili, u posljednje vrijeme biljke su jako in i to ne više samo u interijerima privatnih stanova i terasa, nego i u uredima.

– Osim što su dekorativne i atraktivne, blagodat biljaka je i ta što utječu i na kvalitetu zraka u prostoru; pretvaraju ugljični dioksid u kisik, neke upijaju štetne spojeve kao što su benzen i formaldelhid te osvježavaju prostor povećavajući stupanj vlažnosti zraka. Biljke poput fikusa i kaučukovca dodatno upijaju prašinu, alergene, gljivice i bakterije. S druge strane biljke poput aloe, filodendrona i puzavaca dodatno upijaju elektormagnetska zračenja i kemijske spojeve čime su izuzetno pogodne za uredske prostore. Korištenjem biljaka poboljšava se i akustika u prostoru, pri čemu živi zeleni zidovi i veće biljke mogu znatno umanjiti jeku i upiti buku koja se stvara u prostoru – kažu u Brigadi, kreativnoj agenciji koja pri uređenju pogotovo poslovnih prostora često koristi biljke.

– Zanimljivo je kako korištenjem biljaka možemo utjecati na percepciju i osjećaj koji ljudi stvaraju u prostoru u kojem borave. Kada govorimo o prodajnim prostorima, prostor obogaćen biljkama djeluje ugodnije i bliže kupcu što pozitivno utječe na kupovinu, pritom dajući osjećaj da se kupcu nude prirodni proizvodi i da je proizvođač ekološki osviješten. Također, uvođenjem biljaka u prostor ureda, firma klijentima pokazuje osviještenost i usklađenost s trendovima vezanim za ekologiju i održivost, ali i želju za poboljšanjem i obogaćivanjem radnog prostora – kažu u Brigadi, dodajući kako je znanstveno dokazano da biljke povećavaju produktivnost svojih zaposlenika za 15 posto.

– Brigada kroz svoj jedinstveni koncept, putem kojeg stvara uspješne prostore, ulazi u bit identiteta svoga klijenta i pronalazi najbolji način za interpretaciju njegovih atributa kroz prostorni doživljaj. Od samog početka u procesu projektiranja vodi se briga o pozicioniranju i korištenju biljaka u prostoru. U posljednje vrijeme klijenti sve više uviđaju važnost biljaka za njihov ured kao dio imidža, ali i svijesti o kvalitetama koje biljke donose.
Izbor biljnog materijala diktira prostor i količina osvjetljenja koja dopire kroz prozore uredskog prostora. Također, biraju se biljke koje posjeduju svojstvo pročišćavanja zraka upijajući štetne tvari koje ispuštaju razne plastične mase i elektronički uređaji koji se nalaze u interijeru. Ovisno o inicijativi samog klijenta i zaposlenika, biljke mogu birati i održavati sami, ali isto tako i u suradnji s profesionalcima, vodeći pritom brigu o usklađivanju s konceptom i prostornim mogućnostima – objašnjavaju.

A kako to izgleda u praksi? Evo par fotografija njihovih ureda za Booking.com, Neos, Kofein, dućan Ne.Ne.Ne., Komunikacijski laboratorij…