Renesansa kao inspiracija za trgovinu posteljine

Arhitektice Marina Brletić i Jelena Babić udružile su snage i napravile najljepši dućan posteljine u Zagrebu. Idemo u Merlu

– Najfinija posteljina prepoznaje se dodirom ili još bolje iskustvom spavanja u njoj. Kada su nam klijenti rekli da žele prostor gdje će prodavati takvu vrhunsku posteljinu, razmišljale smo kako naglasiti i istaknuti kvalitetu i tradiciju izrade tekstila koji se već stoljeće proizvodi u Hrvatskoj – započele su priču arhitektice Marina Brletić iz studija Brikoler te Jelena Babić iz Salona 33.

Njih dvije nedavno su dovršile uređenje trgovine s posteljinom Merla. Merla je ovih dana otvorila vrata u Teslinoj 5 i oduševila svojom elegancijom i toplinom, a kako je bilo stvarati taj divan mali dućan ispričale su nam arhitektice.

Marko Mihaljević

– Prvo što nam je palo na pamet su bile raskošne renesansne slike koje prikazuju bogatstvo tekstura i nabora na draperijama svojih protagonistica. Sa tim velikim i grandioznim snovima krenule smo graditi koncept za malen i tada neugledan prostor u centru Zagreba od samo 30m2. Na svu sreću klijenti nisu odbacili našu ideju i hrabro su prihvatili naš koncept. Iz te početne ideje nadograđivale su se dalje ideje simetrije, perspektive, unutarnjeg dvorišta, sa polukružnim nišama do stropa koje uokviruju prostor kao negativ stupova i služe kao mjesto za izlaganje proizvoda – prisjetile su se arhitektice.

Marko Mihaljević

– Svi ti elementi oformili su scenu koja će naglasiti teksture i ljepotu izložene posteljine i zato u centralnoj niši velika rastvorena posteljina pada u punoj visini prostora. U središtu prostora dućana je smješten veliki kameni stol gdje se posteljina može rastvoriti, opipati, isprobati. Željele smo da forme i materijali u prostoru prate ideju majstorstva tkanja i izradu najkvalitetnijih materijala za posteljinu poput damasta – kažu arhitektice.

Marko Mihaljević

Uistinu, finoća izrade tkanine dolazi do izražaja kroz pažljivo odabrane boje, materijale, teksture, osvjetljenje…

Marko Mihaljević

– Strogu simetriju niša i ponavljanja uzorka poda, omekšavaju same teksture i nabori tkanine, i dodatno smiruju ugodne i tople boje stropa, stolarskih elemenata i premaza zidova. Zapravo smo malom prostoru pristupile prilično ambiciozno, pa smo tako htjele negdje smjestiti i krevet gdje se može vidjeti kako posteljina funkcionira izložena na krevetu. Zato smo krevet okrenule vertikalno i pretvorile u dvodimenzionalni tanki element od šipki u izlogu – kažu arhitektice.

Marko Mihaljević

– Rasvjeta, iako uvijek u funkciji naglašavanja proizvoda, ovdje je napravljena i kao dodatni element koji repeticijom kuglastih visilica pojačava simetriju prostora, ali daje ugodno difuzno svijetlo na centralnom stolu. Taj centralni stol je i zamišljen kao „radionica“, mjesto susreta majstora tkanja i kreativaca, artisana koji taj proizvod prepoznaju. Jer iako je brand Merla mlad i ovo  je prvi Merla dućan, iza branda stoji gotovo sto godina tradicije Tvornice tekstila Trgovišće i izrade posteljine za luksuzne inozemne i domaće hotele od damasta najviše kvalitete od 100% pamuka.  Merla je nastavak priče o majstorskoj izradi i ljubavi prema detaljima, a plan im je i dalje raditi sa vrhunskim majstorima na svojim kolekcijama u želji da to postane prepoznatljiv dio njihovog identiteta – ispričale su nam arhitektice.

Marko Mihaljević