U Ikeu stiže kolekcija s potpisom najtraženijeg art directora na svijetu

Virgil Abloh – umjetnički je direktor muške linije Luis Vuittona, osnivač modnog brenda Off-White, arhitekt, DJ i producent, čovjek koji je napravio najiščekivaniju Ikeinu kolekciju

Sjećate se onog trenutka kada ste se zaljubili u Ikeu. Ja se sjećam da me privukao dizajn, jednostavnost, inteligencija, humor, neki zanimljiv twist zbog čega taj predmet pamtiš.

Upravo to, inspiriralo je i Virgila Ablohu, umjetničkog direktora muške linije Luis Vuittona, osnivača modnog brenda Off-White, arhitekta, DJ-a i producenta te jednog od trenutno najcjenjenijih ljudi u svijetu mode koji se nedavno našao i na listi stotinu najutjecajnijih ljudi koju ju sastavilo uredništvo magazina Time.

Prije dvije godine dok nije baš bio toliko slavan, imala sam ga priliku susresti. I tada sam imala tremu, kao što vjerujem da bi i on imao nakon ovakvog uvoda jer je zapravo savršeno normalan tip.

No, ajmo na ono bitno. U Ikeu početkom studenog stiže njegova nova kolekcija MARKERAD što na švedskom znači markirano. Riječ je o ograničenoj kolekciji namještaja i detalja za dom koja je puno više od same zbirke najosnovnijih predmeta za sjedenje, spavanje, rad i spremanje stvari.

Točnije, MARKERAD je kolekcija koja svakodnevne predmete promeće u ikone dizajna, u kojima će uživati suvremene urbane generacije bez obzira na veličinu svojih životnih prostora, a pritom su funkcionalnost, svestranost i nadasve promišljeni dizajn riječi koje najbolje opisuju ovu kolekciju.

– MARKERAD, uzdiže obične svakodnevne predmete, koje skoro nikada niti ne zamjećujemo, na razinu dizajnerskih ikona. Dovoljno je da podmetač protiv zatvaranja vrata stavimo pod jednu nogu obične stolice – i već smo stvorili nešto neočekivano  – pojašnjava Virgil Abloh.

Kolekcija se sastoji od predmeta klasičnog minimalističkog dizajna koji su nadograđeni umjetničkim detaljima i dekonstruktivnim elementima tipičnima za Ablohov način rada kojima je dodao malo ironije i ubrizgao humor – i to u svakodnevne predmete, od posteljine do stolica i tepiha.

Tako je jednostavan zidni sat ukrašen natpisom „TEMPORARY“ (privremeno), na torbama za kupovinu ispisano je „SCULPTURE“ (skulptura), a na tepihu zelenom poput travnjaka stoji „WET GRASS“ (mokra trava).

Reinterpretacija klasične Windsor stolice u Ablohovoj izvedbi sadrži umetak protiv zatvaranja vrata, ormarići sa staklenim vratima ukrašeni su crvenom linijom poput najcrvenijeg laka za nokte, a kopija slavnog portreta Mona Lise stiže osvijetljena LED rasvjetom.

Najradikalniji predmet kolekcije je tepih u obliku predimenzioniranog IKEA računa koji, prema Ablohu, jednako lako može biti na podu ili obješen na zid – u oba scenarija istaknut će sve što IKEA simbolizira, od funkcionalnosti preko udobnosti i modernosti do mladalačke otkačenosti.

Abloh je cijelu kolekciju stvorio kako bi se prilagodio konceptu demokratskog dizajna koji IKEA njeguje godinama, što znači da je MARKERAD i pristupačna i moderna kolekcija.

– Virgil ima fantastičnu sposobnost rada s osnovnim funkcijama i samo najnužnijim materijalima kako bi stvorio nešto sasvim novo. Svaki predmet u kolekciji MARKERAD stoga je produkt industrijskog dizajna, ali i djelo s visokom umjetničkom vrijednošću – kaže Henrik Most, kreativni voditelj kolekcije.

Evo i fotografija… Btw zbpg ograničene količine kupnja će biti limitirana na četiri artikla po Family kartici.