Senzorske miješalice i vodokotlići ponovno veliki trend

Novo vrijeme rađa nove trendove. Evo što smo sve saznali na novoj digitalnoj platformi GroheX

Da živimo u starom normalnom ovaj tjedan bili bi u Frankfurtu na ISH, najvećem bijenalnom sajmu kupaonica te bi satima šetali po paviljonima i divili se tisućama novih proizvoda koje izlažu proizvođači iz svih dijelova svijeta. Ovako sjedimo u Zagrebu pred kompjuterom i pratimo online konferencije i predstavljanja noviteta. No, bez obzira što ove godine ima malo novih proizvoda te se nipošto ne događa overdose dizajnom (koji obično doživljavam nakon svakog velikog svjetskog sajma), konferencije su jako interesantne jer pokazuju nove globalne trendove i tendencije.

GROHE

Najzanimljivije je na GroheX multimedijalnoj digitalnoj platformi koju je Grohe kreirao za svoje poslovne partnere, novinare, arhitekte, distributere i agente kako bi ih upoznao sa svim aktualnostima i dao im mogućnost da ugovore sastanke te da sami istražuju sve što ih zanima. Na platformi koju je jučer pratilo čak 12.000 ljudi izmjenjuju se zanimljivi razgovori brojnih stručnjaka, a evo par zanimljivih stvari koje sma čula, koje nam pokazuju neke nove smjerove i globalne trendove.

GROHE

– Pandemija je snažno utjecala na naše živote i navike stanovanja te korištenje kupaonica, kuhinja, javnih wc-a. 75 posto ljudi ne želi dirati opremu u javnim wc-ima, a 60 posto ljudi pomaže se s papirom, laktom, zglobom, nogom… kako bi otvorilo pipu u wc-u ili povuklo vodu. Jasno je, porastao je ogroman interes za senzorske miješalice i vodokotliće. Naime, oprema sa senzorima nije nikakva novost, no ono što iznenađuje je da ju ljudi traže sve više i za ugradnju u poslovnim prostorima, hotelima, domovima… i nije više rezervirana za javne prostore, nego ljudi to žele kod kuće – kažu u Groheu, objasnivši da su te nove navike korisnika uvelike utjecale na nove proizvode.

GROHE

– Kuhanje je postalo novo komjutanje, odnosno putovanje od kuće do posla i nazad. Naime, većina ljudi u svijetu tijekom posljednjih mjeseci u nekom obliku radi od kuće. Umjesto vremena potrošenog u prijevozu, ljudi su se okrenuli stvarima za koje inače nemaju toliko vremena – kuhanju. Jako puno vremena provode u svojim domovima kuhajući, no kako istovremeno moraju raditi, a često i brinuti o djeci… ruke su im često zauzete. Zato smo napravili nekoliko novih modela miješalica koje korisnicima omogućuje upravljanje slavinom laktom, zglobom, pa i nogom, smanjujući na taj način kontakt s površinama – objasnili su u Groheu, spomenuvši još jedan masovni trend kojeg vide – a to je urbanizacija.

GROHE

– Ljudi žive u jako gusto naseljenim mjestima, u malim životnim prostorima. Istovremeno žele dobar dizajn, kvalitetu, održivost, racionalnu potrošnju vode, ali i povoljnu cijenu. Osluškujući kupce i njihove želje, napravili smo kolekciju Bau s izvrsnim omjerom dobivene vrijednosti za novac.

GROHE

S druge strane, imamo i drugi sve jači globalni trend – individualizacija i takozvana demokratičnost dizajna. Ljudi žele proizvode koje mogu mijenjati i prilagođavati svom ukusu i domu, a naravno tu je i teza da dobar dizajn i kvalitetu svi zaslužujemo – kažu akteri GROHEX platforme, dodajući kako je ipak održivost glavna tema koja nema nikakve alternative.

GROHE

– Mi na planeti Zemlji nemamo plan B. Ako uništimo prirodu i iscrpimo resurse, nemamo drugu opciju otići na neki drugi planet. Idućih par godina je ključno jer bi starim načinima rada već za 5 do 10 godina mogla nastupiti kriza prirodnih resursa. Sa stopama recikliranja otpada od 99 posto, upotrebom mjedi s udjelom recikliranja do 80 posto, novim pakiranjima koji su bez plastike te tvornicama i logističkim centima koje su postale CO2 neutralne, Grohe ispunjava svoju misiju i postupno se približava kružnoj ekonomiji te uvodimo proizvode s Cradle to Cradle certifikatom.

GROHE

Cradle to Cradle proizvodi su oni proizvodi koji su proizvedeni na takav način da se na kraju svog vijeka komponente mogu koristiti za stvaranje novih proizvoda. Da bi se postigla certifikacija, proizvod se ocjenjuje u sljedećih pet kategorija: zdravlje materijala, ponovna upotreba materijala, obnovljivi izvori energije, upravljanje vodom i socijalna pravednost.

GROHE

– Postizanje certifikata Cradle to Cradle na razini zlata veliki je korak u našim naporima za održivost. Ponosan sam što smo jedan od prvih brendova u sanitarnoj industriji koji se još jednom jasno obvezao održivoj transformaciji i postavio novo mjerilo. Budući da građevinski sektor čini više od 50 posto svjetske potrošnje materijala, odmak od linearnog modela u korist kružne ekonomije ključan je za zaustavljanje iskorištavanja prirodnih resursa. Moramo transformirati naš poslovni model u kružno stvaranje vrijednosti i početi razmatrati proizvode na kraju njihova života kao vrijedne banke materijala umjesto da koristimo nove resurse – rekao je Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International i suizvršni direktor Grohe AG, naglašavajući važnost kružnog pristupa u strategiji održivosti brenda.

GROHE

Dakle, održivost se ne svodi samo na recikliranje i korištenje recikliranih materijala, nego na pametne proizvode koje uistinu služe ljudima, koje će dugo godina koristiti i s kojima će se stvarati nove, drugačije uštede.

GROHE

– Prosječna obitelj godišnje baci 800 plasičnih boca, a mnogo te plastike završi u oceanima. Želimo poručiti ljudima da piju vodu iz pipe. U većini svjetskih gradova voda je zdravstveno ispravna ali puna kamenca, no to se može vrlo lako riješiti. Napravili smo proizvod Grohe Blue koji pretvara vodu iz vodovoda u savršeno ukusnu vodu za piće. Dakle, filtriranu i bez kamenca, ohlađenu na željenu temperaturu, bez ili sa mjehurićima – kažu u Groheu, dodajući kako nema potrebe da se kupuje voda i gomila plastična ambalaža kada postoji alternativa.

GROHE

Više o Green i Cradle to Cradle proizvodima pronađite na ovom linku i na infografici…