‘Dizajn nije samo estetika, nego rješavanje problema’

Njegov tim prošle je godine napravio 500 novih proizvoda i osvojio 63 dizajnerske nagrade. Upoznajte Michaela Seuma, glavnog dizajnera Grohea s kojim sam imala prilike razgovarati u Frankfurtu

Michael Seum. On je velika svjetska faca. Čovjek koji je zaslužan za 63 dizajnerske nagrade u Groheu, globalnoj svjetskoj tvrtki koja je lider u mješalicama i svim mogućim stvarima oko vode. Imala sam prilike upoznati ga na sajmu ISH u Frankfurtu. Evo o čemu smo sve pričali…

Ljudi diljem svijeta imaju različite higijenske navike, kako ih sve zadovoljavate?

Michael Seum: Istina. Velike su razlike u navikama i potrebama. Zato u timu imamo 20 dizajnera na tri različita dijela svijeta: u Dusseldorfu, New Yorku i Shanghaiju. Imamo i 11 različitih nacionalnosti sa svih kontinetata, a surađujemo i sa 100-injak ostalih dizajnera i stručnjaka diljem svijeta. Imamo ljude koji konstantno gledaju i proučavaju trendove i prisutni smo na 100+ tržišta. U svakoj zemlji u kojoj smo prisutni imamo ljude koji nas izvještavaju o potrebama, potražnji, trendovima i na taj način pomažu u našem razvoju proizvoda. Naravno da uvijek ima izazova, no ja ih uvijek na njih gledam kao na prilike.

Blago vama…

Michael Seum: Svaki dan možeš vidjeti problem ili rješenje. Ovisi kako si fokusiran. Ja uvijek nastojim biti na pozitivnoj strani, a moj posao je da osiguram da moj tim radi najbolji posao. Zato se ja trudim stvoriti im poticajno okruženje u kojemu mogu dizajnirati izvrsne stvari te ih ohrabriti na stvaranje. A taj dio posla nije izazov, nego najljepši dio posla.

Kako izgleda vaša idealna kupaonica?

Michael Seum: Ima ih nekoliko. Naravno da je voda važan element svake kupaonice, no meni je važno i kako je ona spojena s vanjskim prostorom. Zato bih imao veliki vanjski tuš koji je spojen s kupaonicom. Sama kupaonica bila bi minimalistički uređena, ali bi imala velike prozore, puno prirodnog svjetla.

Tuš ili kada?

Michael Seum: Oboje, ali odvojeni. Vjerojatno bih imao upuštenu kadu u razinu poda, a tuš bi bio velik, s dvostrukim komandama, tako da se istovremeno supruga i ja možemo  istovremeno tuširati.

A što ljudi više preferiraju, kade ili tuševe?

Michael Seum: Definitivno tuševe. To vjerojatno ima veze s globalnim starenjem stanovništva jer je starijim ljudima praktičnije tuširati se, nego kupati, a i s manjkom prostora koji je veliki problem brojnih stanova. Ali ipak, to ovisi o tržištima. Ono što danas definitivno raste je tržište samostojećih kada koje postaju dio spavaćih opuštajućih zona, a ne samo kupaonica.

Koji predmet bi najviše voljeli dizajnirati?

Michael Seum: Hm, da nisam u ovom svijetu sanitarija, vrlo vjerojatno bi dizajnirao nešto posve jednostavno, nešto poput prekidača za svjetlo. Često putujem i odsjedam po mnogim hotelima i iznenađuje me koliko su prekidači ružni. Tu zaista ima prostora za bolji dizajn. No, da ja počinjem svoj osobni posao započeo bih ga s dizajniranjem vanjskih kuhinja i stvarima za kuhanje na otvorenom.

A što vas najviše veseli dizajnirati u Groheu?

Michael Seum: Sve. Makar se najviše veselim svakom novom projektu i pronalasku nove inspiracije za njega.

Koji predmet vam je bilo najteže dizajnirati?

Michael Seum: Najteže je bilo napraviti 3D mješalicu. Morali smo učiti o novim tehnologijama, raditi puno ispitivanaja i istraživati svoje granice i mogućnosti. Svaki novi projekt je izazov i treba neko vrijeme da shvatiš probleme i nađeš rješenja, ali kod 3D mješalica smo imali puno izazova jer je ta primjena u našoj industriji potpuna novost. No, kada imaš dobar tim onda je to sve puno lakše i vidljivi su rezultati.

Koliko dugo ste radili na tom projektu?

Michael Seum: Pa negdje oko godinu dana. Sjećam se prije malo više od godinu dana, stavio sam prvi model na stol našem direktoru i on me začuđeno pitao: zar mi to možemo? Ja sam ga pogledao i rekao, pa ne znam, ali cool je, zar ne? Kasnije me sa strane pitao naš izvršni direktor, Michael kako ćete to izvesti? Ja sam mu rekao, ne znam, ali valjda ćemo nešto smisliti. Od toga je prošlo malo više od godinu i zaista je ludo što smo uspjeli napraviti.

Što očekujete da će se događati za 5 godina? Hoće li 3D tehnologija rasti i postati dominantna ili…?

Michael Seum: To je definitivno tehnologija na kojoj će se još puno raditi i istraživati. Ljudi je već koriste da bi sagradili kuće, u znanosti, medicini… no ona neće sigurno biti jedina na kojoj će se raditi. No, za mene kao dizajnera to je samo još jedan od načina kako možete proizvesti neki proizvod. Morate uvijek biti u toku s trendovima i učiti… No, ono što nas zapravo zanima je što će se događati za 5 godina s ljudima. Kakve će tada biti ljudske potrebe? Da li će se i tada koristiti tekući sapun i šampon? Kako ćemo reciklirati vodu? Moramo čuvati svoje resurse. Za takve stvari ćemo morati naći rješenje.

Što vam se najviše sviđa od vaših novih proizvoda?

Michael Seum: S dizajnerske strane najponosniji sam na našu 3D kolekciju, a osobno mi se najviše sviđa naša Atrio private kolekcija. No, ipak najponosniji sam na naš tim. Prošle godine osvojili smo 63 dizajnerske nagrade, a u prva tri mjeseca ove osvojili smo već 30.

I trebate biti ponosni. 500 novih proizvoda je ogromna brojka i veliki uspjeh.

Michael Seum: Hvala.