Vrhunski materijali, dizajn, tehnologija, preciznost, predanost… to je high-end

Ovo je priča o radu, marljivosti, trudu, inovaciji… Upoznajte domaći brend outdoor kuhinja – Terrazza

Terrazza je novi brend premium outdoor kuhinja koje je pokrenuo mladi bračni par iz Pule. Njihova kuhinja izgleda savršeno. Finoća izrade, detalja, materijala… Iskoristili smo priliku i porazgovarali s Marinom Bešker Sudarić, suvlasnicom i voditeljicom razvoja Terrazze.

Boba: Marina, koja je vaša priča? Ti i suprug ste oboje mladi, iz Pule, bavite se izradom namještaja, imate tvrtku Studio Produkt… 

Marina: Suprug Dean i ja smo iz Pule. On je rođen u Puli, a ja u Splitu. Već s 25 godina krenuli smo u poduzetničke vode. Prvo smo otvorili obrt za montažu namještaja, a nakon nekoliko godina i Studio Produkt – tvrtku za proizvodnju namještaja. U početku smo se bavili izradom i montažom namještaja od pločastih materijala, no ubrzo smo krenuli isprobavati nove stvari i istraživati nove materijale, umjetne i prirodne.

U tom smo se procesu posebno zaljubili u drvo kao materijal i počeli istraživati izradu drvenih elemenata. Najizazovniji posao koji smo do tada bili odradili bilo je opremanje interijera namještajem od mahagonija. Mogla bih reći da se tu počela stvarati vizija vlastitog branda i specijalizacije za drvo i lokalne, prirodne materijale. Drvo je osjetljivo i zahtjeva veliku predanost, ali ujedno je i održivo. Kroz taj smo projekt uvidjeli s kakvim materijalima želimo nastaviti stvarati i kakve proizvode želimo donositi na tržište.

Svakako najizazovniji pothvat dosad bio nam je razvoj vlastitog brenda vanjskih kuhinja. Cilj nam je bio stvoriti izniman, inovativan proizvod – no prije toga trebalo je okupiti isto tako izniman tim koji će pomoći ostvariti tu viziju. Početkom 2022. godine ostvarili smo suradnju s industrijskim dizajnerima Karlom Paliskom i Tvrtkom Bojićem iz zagrebačkog Studija Ru:t i tu je krenula izazovna godina dana razvoja proizvoda – vanjske kuhinje Sol.

Danas imamo 37 godina, dvoje divne djece i vlastitu tvrtku koja nam omogućuje da inoviramo, rastemo i razvijamo se.

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Kako je nastala ideja o brendu outdoor kuhinja Terrazza? 

Marina: Nakon nekoliko odrađenih projekata drvenih vanjskih kuhinja sa stranim materijalima, uvidjeli smo da na tržištu gotovo i ne postoje gotova kuhinjska rješenja. Odnosno, da kupci nemaju mogućnost doći do gotove kuhinje premium kvalitete – većinom je moraju graditi ispočetka – i tu su prepušteni samima sebi i tržištu. Ako želite izgraditi vrhunsku vanjsku kuhinju, često samostalno morate pronaći i koordinirati arhitekta ili dizajnera, stolara, kamenoklesara, zidara… Takav pothvat nije jednostavan i kad smo shvatili da možemo objediniti usluge koje već nudimo i ponuditi ih kao cjelovitu uslugu, uz predivan dizajn i vrhunsku kvalitetu lokalnih materijala, nismo imali dvojbe da je to put kojim moramo krenuti. Razvoj vlastitog inovativnog i održivog branda bio je logičan sljedeći korak.

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Zašto outdoor kuhinje?

Marina: Volimo kuhinje, volimo se družiti oko stola, zajednički pripremati hranu. A pogotovo volimo provoditi vrijeme u prirodi i vrtu, baš kao i naši klijenti. Kuhinja na otvorenom revitalizira bit kuhanja – isprepliće proces kuhanja s prirodom iz koje nam i dolazi hrana i rekla bih da potiče pažljiviji, holistički pristup hrani i okolišu. Vanjska kuhinja nadilazi tradicionalne granice kuhanja u zatvorenom prostoru gdje se priprema hrane često odvaja od prostora za druženje, čime se umanjuje vrijednost pripreme hrane i zajedništva koje pritom nastaje. Vanjska kuhinja stvara dinamičan prostor, ne samo za druženje i dodatno povezivanje, već i za povezivanje s prirodom. Vjerujemo da u današnjem stresnom i užurbanom vremenu ljudi zaslužuju ovakav prostor i proizvode koji će izravno utjecati na kvalitetu njihovog života.

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Često možemo čuti kako se drvo vitoperi i nije idealno za kuhinje i vlažne prostore…  Zašto ste se vi odlučili za drvo?

Marina: Vjerujemo isključivo u prirodne materijale. Odabrali smo lokalne materijale, hrvatski hrast i istarski kamen, jer je to logično – želimo proizvoditi finalne proizvode od domaće sirovine i za domaće i za inozemno tržište. Samo tako možemo stati iza koncepta održivosti, dati jamstvo na drvene dijelove i osigurati uslugu održavanja.

Vitoperenje i promjene boje u vanjskim uvjetima najveći su izazovi i baš zato vrhunski dizajn i majstorstvo tu igraju najveću ulogu.

Upravo je odabir drva potaknuo inovacije u smislu spajanja i korištenja samog materijala te zaista mogu reći da su dizajneri Karla Paliska i Tvrtko Bojić iz Studija Ru:t s ovim projektom pomaknuli granice korištenja drva. Zahvaljujući njihovoj inovaciji sustava za spajanje ne koristimo lakove, a ljepila koristimo u minimalnim količinama. Vjerujem da ćemo daljnjom inovacijom korištenje ljepila izbjeći u potpunosti.

Sustav spajanja drvenih panela koji smo razvili direktno utječe na trajnost, jednostavnost održavanja i zamjene dotrajalih dijelova, a to kuhinju Sol čini održivom investicijom za naše klijente.

Kuhinja je predviđena za natkrivene prostore, no klijentima nudimo i zaštitna pokrivala prema točnim dimenzijama kuhinje. Kuhinju je potrebno jednom godišnje premazati uljem te prekriti tijekom zimskog perioda.

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Koja je specifičnost materijala kojeg vi koristite?

Marina: Kuhinja Sol izrađena je od masiva hrasta, istarskog kamena i plastificiranog nehrđajućeg čelika. Drvo je iznimno prilagodljiv i održiv materijal. Ako govorimo o Hrvatskoj, upotreba drva u prošlosti bila je značajnija nego danas, no konačno svjedočimo vraćanju korijenima i revitalizaciji tog materijala u gradnji. Drveni proizvodi dodaju vrijednost svakom interijeru i eksterijeru i direktno utječu na kvalitetu života. Radna kamena ploča i fronte masiva ojačane su okvirom od nehrđajućeg čelika, a voluminozni sudoper majstorski je izrađen iz jednog bloka kamena, s lagano oborenim rubovima.

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Registrirali ste čak svoj patent?

Marina: Tako je, predali smo patentnu prijavu za naše inovativno spajanje drvenih elemenata, s obzirom da prilikom spajanja ne koristimo ljepilo i lakove.

Boba: Za sada vaš brend Terrazza ima u ponudi model kuhinje Sol. Što Sol sve sadrži? Koje su mu specifičnosti?

Marina: Vanjska kuhinja Sol dizajnirana je kao modularni kuhinjski sustav, zbog čega se jednostavno prilagođava različitim funkcionalnim i prostornim potrebama. Dostupno je šest vrsta modula u četiri veličine, koji se mogu kombinirati s ladicama ili vratima.

Kuhinja je opremljena esencijalnim elementima za kuhanje, kao što su roštilj, sudoper i slavina, a specifična je po tome što se svi njeni moduli i segmenti mogu jednostavno zamijeniti i popraviti. Želimo da sve bude majstorski izrađeno, inovativno, prirodno, s produženom trajnošću.

Kuhinju dalje razvijamo kao pametnu kuhinju, kako bismo dodatno olakšali život našim klijentima.

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Vaša kuhinja opremljena je sa suvremenom smart tehnologijom i može se s njom upravljati putem aplikacije… O čemu je riječ? 

Marina: U razvoj digitalnog sustava krenut ćemo nakon kolovoza, a za tržište bi trebao biti spreman u sljedeće dvije godine. Digitalni sustav omogućit će sigurno upravljanje kuhinjom preko mobilne aplikacije, što će, pak, pomoći optimizirati potrošnju električne energije. Ovakva vrsta kontrole idealna je za objekte u najmu ili za objekte koji klijentima nisu primarni stambeni objekt.

Pametni sustav razvijamo s entuzijastičnim mladim inženjerima i informatičarima iz zagrebačke IT tvrtke Elproms. U tvrtci razvijaju fantastična, već nagrađivana modularna digitalna rješenja, a digitalni sustav na kojem radimo bit će kompatibilan s našom ili bilo kojom drugom vanjskom ili unutarnjom kuhinjom.

Boba: Kako funkcionira primjerice kuhanje večere na Solu?

Marina: Klijenti mogu svoj Sol koristiti kako god žele, a ono kako ja zamišljam idealan dan oko Sola je tipično druženje na Mediteranu, uz pjesmu, stare prijatelje, vrhunsko piće i svježe pripremljenu hranu. Vidim društvo koje zajedno čisti i priprema svježe, zrele namirnice u velikom sudoperu koji se potom pretvara u šank i prostor za hlađenje pića. Na roštilju je riba, povrće, netko na ploči priprema salatu. Sav potreban pribor već je u brojnim ladicama ove kuhinje, što znači da nitko ne treba odlaziti u kuću i propustiti važne trenutke. Sol je predivno dizajniran, ali ne kao ekskluzivni predmet, već kao živi objekt koji obogaćuje okolinu, maksimizira prostor za pripremu hrane i druženje, koji pokreće razgovor i oko kojeg se živi u svakom smislu te riječi. Mediteran, pjesma, život – to je za nas kuhanje na Solu.

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Koliko su vanjske kuhinje zahtjevnije od unutarnjih? Koje su im specifičnosti?

Marina: Ne bih rekla da su jedna ili druga vrsta kuhinje više ili manje zahtjevne. Bitni su predanost, upornost, jasno definirani ciljevi i jasna komunikacija mogućnosti i ograničenja vanjske kuhinje, tj. dobro upravljati očekivanjima kupaca.

Sama specifičnost vanjske kuhinje je to što mora biti još čvršća i još trajnija od unutarnje kuhinje, a istovremeno jednako funkcionalna, privlačna i komplimentirati prirodni vanjski prostor. Te se specifičnosti najviše ogledaju kroz dizajn naše kuhinje.

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Roštilj, perilica suđa, hladnjak, krušna peć… – koji su obično zahtjevi kod vanjskih kuhinja?

Marina: Od uređaja je to najčešće roštilji. Ipak, kupci sve više traže hladnjake i perilice posuđa, zbog čega intenzivno radimo na testiranju uređaja u vanjskom prostoru, kako bismo isporučivali proizvode za koje možemo izdati jamstvo. Ne želimo u naše vanjske kuhinje ugrađivati hladnjake ili perilice koji nismo testirali ili koji nisu primarno razvijeni kao uređaji za vanjsku upotrebu. Ako klijenti zbog kvarova ugrađenih uređaja koji nisu bili namijenjeni za vanjsku uporabu često moraju kupovati nove – ne možemo govoriti o održivosti.

Boba: Mnogi kažu da su Studio R:ut među najtalentiranijim dizajnerima u Hrvatskoj. Kako je tekla suradnja? 

Marina: Suradnja s Karlom i Tvrtkom iz Studija Ru:t tek je započela. Sol je prvi ali zasigurno ne i posljednji proizvod koji razvijamo zajedno. Osim dizajna proizvoda, Studio Ru:t odradio je cjelokupnu art direkciju. Od samog početka, njihov angažman, predanost razvoju Terrazze i edukacija koju smo dobili od njih nadišli su sva naša očekivanja. Iskustvo za cijeli život!

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Pripremate li nešto novo?

Marina: Svakako. Vizija Terrazze je plasirati se među svjetske proizvođače outdoor namještaja i stvarati održive proizvode koji spajaju ljude, potiču opuštanje i povezivanje, pružaju klijentima vrhunsku kvalitetu usluge, ali i promoviraju domaće dizajnere, Istru, Mediteran i Hrvatsku kao zemlju s iznimno talentiranim dizajnerima, vrhunskim materijalima i komadima namještaja.

U ovom trenutku fokusirani smo na pripreme za Zagreb Design Week koji kreće 26. rujna, na kojem ćemo prvi put javno predstaviti Terrazzu i kuhinju Sol.

Nakon sajma u planu nam je proizvodnja prve serije kuhinja te nastavak rada na pametnom sustavu. Osim toga, u 2024. godini planiramo krenuti u razvoj novog proizvoda, također modularnog, za vanjsku upotrebu, stvorenog od prirodnih, lokalnih materijala.

MARKO MIHALJEVIĆ

Boba: Što danas znači high-end kuhinja?

Marina: Premium proizvod koji spaja vrhunski materijal, dizajn i tehnologiju. Predanost, preciznost i nemjerljivu kvalitetu usluge. Pozivamo sve ljubitelje dizajnerskih proizvoda, prirodnih materijala i high-end proizvoda da nas posjete na ZGDW jer želimo još bolje osluhnuti njihove potrebe i nastaviti razvijati naše high-end proizvode u tom smjeru.