Milano iz očiju retailera i distributera

Salone del mobile je prevelik da bi ga cijelog pogledala jedna osoba. Zato smo se podijelili u timove. Svoja iskustva danas s nama dijeli Morena Negovetić iz Meblo Tradea

Milano je prevelik da bi ga sam obišao i sve uspio vidjeti. Zato smo mi zamolili 7 različitih stručnjaka – od dizajnera, arhitekata, distributera, agenata, proizvođača namještaja… da nam ispričaju što ih se najviše dojmilo i što je novog Salone del mobile donio.
Svoje iskustvo već nam je prenijela Tihana Taraba iz Grupa Productsa, sada će Morena Negovetić iz tvrtke Meblo trade.

Morena zajedno s timom stručnjaka iz Meblo Tradea na sajam ide vrlo radno, sklapati poslove i vidjeti nove kolekcije koje će uskoro naručiti za svoje salone diljem Hrvatske. Evo što nam je Morena spomenula kao svoje favorite na Salonu, ali i Fourisaloneu…

Piše: Morena Negovetić, Meblo Trade

Ono što je obilježilo ovogodišnji Salone del Mobile je svakako naglasak na korištenju održivih i ekološki prihvatljivih materijala i tehnologija, što je potaknuto povećanom brigom za budućnost. Sve je podređeno tome da se određeni proizvod nakon prvog korištenja, prenamjenom materijala ponovno upotrijebi, kako bi mu se donio novi život i novo značenje.

NARDI / MEBLO TRADE

Savršen primjer toga je talijanska tvornica Nardi sa 30-godišnjom tradicijom koja je specijalizirana za dizajniranje i izradu outdoor namještaja za domove, ali i za lokale, ugostiteljske objekte i hotele.

NARDI / MEBLO TRADE

Svaki Nardi proizvod namijenjen je potpunoj relaksaciji, izrađen u potpunosti u Italiji uz poštivanje okoliša. Osim što koriste održive materijale u Nardiju su odlučili otići još dalje te su upravo na sajmu prezentirali svoj pilot projekt pod nazivom „Regeneration“ u sklopu kojeg otkupljuju stare Nardi proizvode (ili druge proizvode izrađene od dotrajale plastike) te ih recikliraju/regeneriraju i koriste za izradu novog proizvoda nazvanog Komodo Eco wall. Riječ je o vanjskoj instalaciji dimenzija 7×7 metara koja je izrađena od 688 mrežastih modula od regenerirane plastike.

NARDI / MEBLO TRADE

Formalno iskrivljena i dinamična arhitektonska instalacija, otvorena prostorija, dostupna s dvije strane, formirana je superpozicijom i rotacijom deset kvadratnih prstenova. Rezultat je prostor koji je propustljiv za svjetlost i zrak, mjesto za opuštanje gdje ljudi mogu stajati ispod stabla, leći na divovski podstavljeni krevet i sami proizvoditi energiju koristeći ručne rotacijske uređaje za punjenje pametnih telefona ili drugih uređaja.

NARDI / MEBLO TRADE

Opuštanje usred prirode uz poštivanje prirode, regeneracije materije i ljudske regeneracije. Kao nastavak ovog trenda veliki značaj pridan je ručnom radu koji se ogleda u ručno rađenim skulpturama i dizajnerskim predmetima koji su izrađeni od materijala kao što su – drvo, mramor, keramika, travertin.

Ta djela stoje uz bok elegantnim i sofisticiranim komadima namještaja naglašavajući oštru suprotnost između ručnoga i strojnog rada.

U skladu s filozofijom održivosti na mnogim štandovima na sajmu dominirala je upravo zelena boja, i to kako na namještaju tako i na zidovima, tkaninama, tepisima, te kao zelenilo.

LA FORMA / MEBLO TRADE

Kao kontrast zelenoj na mnogim štandovima bila je dominantna pastelno roza kao simbol ženstvenosti i topline, te uvijek moderna bijela, ali s primjesom boje pijeska.

S druge strane, na mnogim štandovima mogao se zamjetiti povratak u 80-te godine prošlog stoljeća kroz živahne boje, geometrijske oblike, korištenje materijala kao što su mjed i staklo, uz puno detalja poput ogledala i ostalih reflektirajućih površina.

Svakako treba spomenuti i sveprisutan terazzo uzorak kojeg se moglo vidjeti na klupskim stolićima, stolovima, tepisima, dekoracijama…

Jedan od meni najimpresivnijih štandova bio je svakako onaj tvrtke Calligaris na kojem su ove godine prezentirane ne jedna, već četiri nove priče, sa četiri različita stila namještaja koji su inspirirani proizvodima iz nove kolekcije.

Na svome štandu Calligaris tako vodi posjetitelje na kratko putovanje kroz četiri krajolika, od kojih je svaki inspiriran drugačijim i osobnim načinom “osjećaja kod kuće”. On opisuje sposobnost Calligarisovih proizvoda, ne samo da slobodno interpretiraju svaku ideju o domu, već i da uvijek na novi način inspiriraju buduće trendove. Tako su u zasebnim ambijentima prezentirani sljedeći stilovi – Natural, Urban, Glam i Pure.

Raznovrsnost je bez sumnje lajtmotiv nove kolekcije, koja uključuje proizvode koji se mogu opisati u različitim suvremenim stilovima na nov način, zahvaljujući kreativnim dizajnerima koji su u mogućnosti gledati unaprijed te Calligarisovom iskustvu za interpretiranje trendova namještaja duljem od 95 godina.

Kolekcija 2019. uključuje stolice, sofe i tapecirane fotelje, stolove i stolice, asesoare i širok raspon tepiha. Povrh toga, tu je i kolekcija dekica koje daju boji dodir sofama i foteljama i čine opuštajuće trenutke još toplijima i ugodnijima. 2019. karakterizira i vrlo poseban projekt s temom svestranosti: od sada će se sve stolice iz Callligaris ponude moći personalizirati na način da će ih biti moguće izraditi u čak 100 različitih tkanina i koža iz Calligaris ponude ali i u materijalu po izboru kupca.

Također, ono što me se iznimno dojmilo, također u sklopu Fuorisalone događanja, jest projekt ‘A space for being’ nastao u suradnji između Googlea, danskog brenda Muuto, Reddymade architecture studija sa sjedištem u New Yorku te Međunarodnog Arts+ Mind laboratorija pri sveučilištu John Hopkins.

Ono što je Google želio istražiti u ovom projektu jest utjecaj dizajna na ljudsku biologiju, odnosno kakav potencijalni utjecaj imaju različita estetska iskustva na ljudsko blagostanje.

Svi posjetitelji na ulazu su dobili posebne narukvice koje su onda bilježile reakcije tijela u tri različita ambijenta u koja se ulazilo. U grupi je bilo po deset osoba koje su po 5 minuta boravile u 3 različito uređene sobe – Essential, Vital i Transformative, nakon čega su narukvice skinute i očitane su reakcije tijela te je svatko ponaosob dobio isprintane vlastite rezultate iz kojih je bilo vidljivo u kojoj se prostoriji osjećao najugodnije. Više na ovom linku.

Treći događaj koji nas se dojmio, također u sklopu Fuori salone jest suradnja Calligarisa i Blumarinea.

CALLIGARIS / MEBLO TRADE

Naime, povodom Milanskog tjedna dizajna 2019.,tvrtka Calligaris je predstavila poseban projekt suradnje s modnom markom Blumarine, brandom Blufin grupe. Blumarine je brend koji oduvijek odaje počast senzualnosti i šarmu žena kroz ikonske simbole. Među njima je i ruža, protagonist posljednje Blumarine kolekcije koju je dizajnirala Anna Molinari, koja na odjeću prelijeva rascvjetano proljeće. Tako su se Calligaris i Blumarine udružili u svijetu u kojem dizajnerski prijedlozi modu čine savršenim domom za mnoge: uzorak ruže iz Blumarinove kolekcije jesen/zima 2019/20 krasi Calligarisovu foteljicu Coco koja se u tri različite nijanse boje pretvara u pravi jedinstveni komad namještaja.

Evo još par fotografija projekta ‘A space for being’…

Morena puno hvala na tekstu, a sada trk na:

MILANO U OČIMA DIZAJNERICE TIHANE TARABE IZ GRUPE