Makeover dnevnog boravka u kući za odmor – 1. dio – odluke

Puno se priča o turističkoj sezoni i o stvarima koje možemo poboljšati. Što donosi najbrži povrat investicije ako ulažemo u apartmane i kuće za odmor? Kako postići najbolji odnos uloženog i dobivenog? Kakvi interijeri se najbolje bookiraju? Što se isplati, a što ne? Na sva ta pitanja donosimo odgovore preuređujući kuću za odmor u Istri

Najlakše je reći sve van iz kuće. Idemo proštemati zidove, povećati otvore, unijeti više svjetla, napraviti nove podove, razmještaj, kompletno nov namještaj… i napraviti ogroman makeover u kući za odmor. No, ponekad nije tako lako. Treba na papir staviti financije, isplativost, razdoblje povrata investicije, emocije… posebice kada je kuća u vlasništvu članova obitelji kojima bi od srca htio pomoći da kuću što bolje iznajme i postignu što bolji unos uloženog i dobivenog.

Naime, javna je tajna da se kuće za odmor ne iznajmljuju tako dobro kao nekad, kao što je činjenica da postoji sve veći jaz između starih i novih apartmana te kuća za odmor.

No, što napraviti ako imate apartman ili kuću za odmor kojoj je potreban makeover? Je li dobra ideja ići u ogroman makeover i kuću što više približiti novoj generaciji kuća za odmor ili s manjim i povoljnijim intervencijama možemo napraviti nešto?

ANA BOLOBICCHIO VIDALIĆ (ANUSHCKA)

Ovom temom intenzivno smo se obiteljski bavili proteklih osam mjeseci.

Krećemo s novim Dnevnikom adaptacije – makeover dnevnog boravka u kući za odmor u Istri.

ANA BOLOBICCHIO VIDALIĆ (ANUSHCKA)

Prva lekcija – kako postići najbolji omjer uloženog i dobivenog? Naime, zanimalo nas je što najviše utječe na popunjenost apartmana ili kuće za odmor? Jesu li to ocjene, cijena, lokacija, veličina, opremljenost, dodatni sadržaji, pogled? Odgovor je sve od toga, naravno. No, postoji još jedna stvar koja jako utječe na popunjenost – namještaj i vjerovali ili ne – boje.

Naime, pričala sam s velikim brojem investitora, vlasnika agencija za iznajmljivanje, gostima tj. ljudima koji bookiraju apartmane i kuće za odmor, i saznala da u praksi ljudi jako loše reagiraju na određene boje i uzorke te stari namještaj u interijeru. Svijetli i prozračni interijeri puno se bolje iznajmljuju od tamnih, kažu stručnjaci. I bez obzira na nisku cijenu, dobre ocjene i lokaciju – ako je namještaj star, prostor taman i izgleda oronuo te depresivno – ljudi neće iznajmiti tu nekretninu. Cijena dakle, nije presudna.

Naime, kao što je Andy Warhol govorio da će u budućnosti svatko imati 15 minuta slave, tako i kuće imaju 15 sekundi da se iznajme ili ostanu prazne.

ANA BOLOBICCHIO VIDALIĆ (ANUSHCKA)

Prvih nekoliko fotografija na booking platformama su ključne. Tek nakon tih nekoliko fotografija proučavamo cijenu, ocjene, točnu lokaciju, blizinu znamenitosti i mora,  opremljenost…

Što je to što nas privlači na tim prvim fotografijama? Na njima vidimo boje, namještaj te ugođaj koji želimo ili ne. Stari, dotrajali namještaj je automatski znak za izlazak s booking stranice, kažu mi agenti.

Kakav namještaj vole gosti? Što ih privlači? Kakve boje, materijali, teksture? Mora li biti dizajnersko? Znaju li gosti uopće prepoznati kvalitetu i dizajnerske stvari? U što se uopće isplati uložiti, a što je potpuno neisplativo?

ANA BOLOBICCHIO VIDALIĆ (ANUSHCKA)

Naime, stručnjaci kažu da se veliki građevinski radovi tek dugoročno isplate, no da s promjenom namještaja, boja zidova, ugođaja… već možemo napraviti jako puno i povrat investicije je brži.

S obzirom na to da se kuća već godinama iznajmljuje te da je već od petog mjeseca imala bookirane goste, odlučili smo ne riskirati i ne ulaziti u veće građevinske radove. Znamo kako je s majstorima i njihovim kašnjenjima. Zato ćemo odraditi samo one radove koji su zaista nužni, brzi i koji će donijeti veliku promjenu.

U dnevnom boravku to je značilo bojanje svih zidova u toplu svijetlosivu nijansu, bojanje drvenih greda iz smeđe boje u bijelu te kompletno novi namještaj i opremu.

Kakav namještaj odabrati? Kakve boje, materijale, stil?

ANA BOLOBICCHIO VIDALIĆ (ANUSHCKA)

S obzirom da je kuća vrlo tradicionalno građena, okružena maslinikom, lavandama, suhozidom, poljskim cvijećem i žitnim poljima odlučili smo se za tradicionalni stil uređenja s malim, sitnim odmakom.

U interijer smo željeli “uvući” masline, kamen, poljsko cvijeće i zadržati sve tradicionalne elemente poput visokih drvenih greda, kamenog ognjišta, podova u boji terakote koje prostoru daju karakter, no na jedan nov, prozračan, suvremeniji način.

ANA BOLOBICCHIO VIDALIĆ (ANUSHCKA)

Budući da je riječ o kući koja se uređivala prije 15 godina kompletno u Primi, prva destinacija ponovno je bila Prima. Naime, omjer cijene i kvalitete namještaja pokazao se vlasnicima izvrsnim kroz sve ove godine iznajmljivanja.

U idućem nastavku pokazat ću vam namještaj oko kojega smo se najviše dvoumili te ispričati sve o tome kakve materijale i boje treba birati za kuće za odmor i apartmane kako biste pomirili funkcionalnost i fotogeničnost na slikama za booking.

ANA BOLOBICCHIO VIDALIĆ (ANUSHCKA)

Pokazat ću vam i kako je sve ispalo zahvaljujući mnoštvu savjeta i ideja koje smo dobili u zbilja velikom, modernom i jako dobro opremljenom Prima salonu u Puli.

„U uređenju apartmana na moru u trendu su svijetle, prozračne palete boja inspirirane prirodom kao što su boja pijeska, maslinasto zelena, nijanse terakote i plava poput mora, koje unose osjećaj smirenosti i lakoće u prostor. Udobnost ne smije biti kompromis, bilo da je riječ o garnituri ili blagovaonskoj stolici, svaki komad namještaja u apartmanu trebao bi pozivati na opuštanje. Bez obzira na trendove, ključno je zadržati ravnotežu između estetike i funkcionalnosti. Apartmanski namještaj mora biti izdržljiv jer se često koristi. Masivno drvo, primjerice, odličan je odabir za prostore koji su često u uporabi, a istovremeno daje prostoru toplinu i dozu luksuza. Također je pametno za tapecirani namještaj birati tkanine koje su vodoodbojne i otpornije. No, što god odabrali, ključ dugovječnosti je pravilno održavanje namještaja. S pravim pristupom, kvalitetan komad
namještaja može trajati desetljećima i zadržati svoj prvotni sjaj“, otkrili su nam Prima stručnjaci za dizajn interijera.

ANA BOLOBICCHIO VIDALIĆ (ANUSHCKA)

Proces odabira, savjetovanja i kupovine namještaja u Primi zbilja je bio pravi užitak. Posebice jer moji bližnji, baš kao i ja, gaje veliku ljubav prema kreiranju lijepih i ugodnih interijera. Nama je svaki ovakav projekt veliki gušt. No, nije svima tako. Makeover apartmana često može biti stresan pothvat. I to je sasvim razumljivo jer uključuje brojne odluke, usklađivanja, financijsko planiranje, organizaciju cijele logistike dostave i montaže. Mnogi se već na početku suoče s neodlučnošću, vremenskim pritiskom ili jednostavno ne znaju odakle krenuti. Tu makeover lako preraste iz uzbudljivog projekta u niz malih frustracija. Zato je zgodno imati pouzdanog partnera koji će vas voditi kroz cijeli proces – od prvog skiciranja ideje do trenutka kad sjednete na kauč i odahnete. Upravo to vam nudi Prima u svojoj usluzi cjelokupno opremanje interijera. Stručni savjeti, individualan pristup, prilagodba budžetu i, što je možda najvažnije, rješenja koja su funkcionalna, estetski usklađena i dugoročno isplativa. Sve na jednom mjestu, bez nepotrebnih komplikacija. Bacite oko na Primin web gdje možete saznati više o ovoj usluzi pa ako krećete u preuređenje apartmana, možete i odmah dogovoriti termin s prodajnim predstavnikom iz svoje regije.

ANA BOLOBICCHIO VIDALIĆ (ANUSHCKA)

Makeover nije samo promjena izgleda prostora, to je ulaganje u osjećaj komfora. A kad taj proces postane jednostavan i bez stresa, rezultat sigurno će biti još ljepši. (To be continued)