Dizajnerice Lana Cavar i Narcisa Vukojević dobitnice su Tokyo Type Directors Club (Tokyo TDC), prestižne nagrade japanskog udruženja grafičkih dizajnera i tipografa. Tokyo TDC godišnju nagradu Book Design Prize dodjeljuje najbolje dizajniranoj knjizi, a ove godine nagradu je prvi put osvojila knjiga iz Hrvatske — “Srce zemlje” autorice Glorije Lujanović — u izdanju nakladničke kuće Oceanmore iz Zagreba.
Dobre vijesti stižu iz Japana. Od čak 3590 pristiglih iz cijelog svijeta, Udruženje japanskih grafičkih dizajnera i tipografa Tokyo Type Directors Club (Tokyo TDC), nagradilo je samo 11 radova, a među njima je i rad hrvatskih dizajnerica Lane Cavar i Narcise Vukojević.
“Prvo smo pročitali objašnjenje sadržaja knjige, a zatim smo promotrili njezin dizajn. Iako moramo priznati da ne poznajemo dobro povijesni kontekst, fascinirao nas je način na koji se sadržaj knjige povezuje s dizajnom i poseban svijet koji je nastao iz tog procesa. To je ono što nas je privuklo ovoj knjizi i nakon zahtjevnog procesa žiriranja odlučili smo je nagraditi.” – objasnio je žiri svoju odluku o nagradi.
“Srce zemlje” je spomenička knjiga koja komemorira stradanja Hrvata u Srednjoj Bosni tijekom hrvatsko-bošnjačkog sukoba u ratu 1990-ih. Nakon trideset godina sustavnog prešućivanja tragične sudbine pripadnika ovog naroda, autorica Gloria Lujanović hrabro progovara o ovim događajima i vraća dostojanstvo svojim pokojnim i preživjelim sunarodnjacima. Hibridnim lirsko-novinarskim tekstom autorica se suočava s tragičnim sudbinama stvarnih protagonista kao i s vlastitim iskustvom mlade novinarke koja prati suđenja za ratne zločine na Međunarodnom sudu u Haagu.
Dizajn knjige je introvertan, ona je namjerno malena i skromna, te podsjeća na katolički molitvenik. Za pjesme koje čine najistaknutiji dio knjige, a posvećene su malim ljudima čije su herojske priče i stradanja ostala nepoznata i zanemarena u službenom narativu, rekreirano je vernakularno pismo starih nadgrobnih katoličkih spomenika Srednje Bosne. Fusnote o zataškavanim, neprocesuiranim ratnim zločinima tiskane su crnom bojom na crnoj podlozi. Fotografski kolaži prikazuju ratne ruševine i nadgrobne spomenike katoličkih groblja u Srednjoj Bosni. Decentno tretiran fotografski esej izbor je recentnih fotografija Srednje Bosne na kojima su i dalje vidljivi ratni ožiljci.
Izložba se otvara 4. travnja 2025. u galeriji Ginza Graphic Gallery u Tokiju. Dizajnerice su pozvane da svoj rad predstave na konferenciji “TDCDAY” koja se održava u sklopu izložbe.