Imena luda nalaze se svuda

Moji su bili Jureše, suprugovi Drligo, a danas uspješni uljari iz Bala, obitelj Cergna, dali su ime svojem ulju po jednoj izgubljenoj vreći. Otkrijte što se još skriva iza jednog elegantnog dizajnerskog maslinovog ulja

Istra je poznata po čudnim imenima. Pocahotas, Kelly, Sean, Samantha, Donatella, Mercedes, Ričard, Richard i Ricardo… sve moguće kombinacije talijanizama, anglizama i kroatizama uz prezimena Bilić, Peruško, Cukon, Banković, Blašković…

Dizajn SDDS studio / foto Marija Gašparović

Meni kao rođenoj Istrijanki je to savršeno normalno, kao što mi je normalno da su sve obitelji nekada imala svoja obiteljska imena i nadimke. Moji Kolići, su se obiteljski zvali Jureše, a suprugovi Bankovići su se zvali Drligo. No, to je jedan način kako su se ljudi raspoznavali kada su u selu postojala eventualno dva, tri prezimena i deseci ljudi s istim imenima Ivan, Anton, Grgo, Ana, Marija, Foška… Slična priča vrijedi i za lokalitete. Tko bi zapamtio koja je čija vala, poljana, vinograd, da nisu davali neka čudna imena.

Dizajn SDDS studio / foto Marija Gašparović

I onda prije par dana u Croatian design Superstoreu vidim jedno elegantno maslinovo ulje s nazivom Perdisacca. Porijeklo mu je istarsko, iz okolice Bala, djela gdje su navodno najbolje masline, stare Buže, i gdje se dobiva najbolje i najukusnije ekstra djevičansko maslinovo ulje.

Dizajn SDDS studio / foto Marija Gašparović

– Ime Perdisacca potječe iz jedne stare priče obitelji Cergna, čiji je pradjed izgubio kožnu bisagu u polju gdje se danas nalazi maslinik. Cijelom selu je taj događaj bio toliko smiješan da je tadašnji gradonačelnik ironično preimenovao lokaciju parcele u Perdisacca, što dolazi iz talijanskog perdere il sacco, a znači izgubiti vreću ili bisagu – ispričao je dizajner ambalaže Sandro Dujmenović iz SDDS studija kojega je ovaj događaj motivirao da upravo tema izgubljenog bude lightmotiv za ambalažu.

Dizajn SDDS studio / foto Marija Gašparović

– Dizajn etikete se nadovezuje na pojam izgubljenog, na boci se nalazi i povijesna karta današnjeg maslinika obitelji Cergna, gdje se vidi lokacija parcele no ona je otisnuta slijepim tiskom što ju čini gotovo nevidljivom te ju je potrebno opet pronaći, igrom svjetla ili dodirom. No, tu priča ne staje, na kapici boce ispričana je cijela priča na engleskom jeziku, te prije samog kušanja ulja imate priliku doživjeti cijelo iskustvo zemlje, ploda i tradicije koja stoji iza brenda. Sam logotip Perdisacce evocira se s kamenih uklesina i istrošenih mramornih intarzija koje se mogu naći u starim crkvama Istre, referirajući se na već stoljetnu tradiciju proizvodnje i izvornost u obitelji Cergna – ispričao je autor.

Dizajn SDDS studio / foto Marija Gašparović

Kaže da osim ambalaže proizvod čini posebnim i njegova kvaliteta, o čemu govori i podatak da je Perdisacca ove godine uvrštena u vodič Flos Olei, u kojem se nalaze samo ekstra djevičanska maslinova ulja vrhunske svjetske klase.

Dizajn SDDS studio / foto Marija Gašparović

Fora poklon za sve gastro-dizajnere kojima ne želite svake godine poklanjati lijepo dizajniranu bocu vina.