Generacija Z – Kako žive i što vole? Imamo rezultate istraživanja

Kakve su nove generacije studenata? Što ih veseli, kako žive, što ih interesira? 70 posto studenata zabrinuto je za klimatske promjene, 28 posto njih voli imati unaprijed isplaniran dan, a 92 posto važno im je da žive u ugodnom prostoru

Volim mlade ljude. No, često slušamo o tome kako su drugačiji od nas, generacije koja je odrastala 60-ih, 70-ih i 80-ih, 90-ih…

Mnogi moji prijatelji su srednjoškolski i fakultetski profesori i često mi pričaju kako njihovi studenti puno manje izlaze nego mi nekada, da se puno rjeđe druže u realnom svijetu, da puno manje čitaju, razgovaraju, da traže gotova rješenja i upute…

IKEA

Puno su veći ziheraši i sve žele odmah i sada – kaže mi jedna profesorica na Filozofskom.

No, je li taj obrazac ponašanja svojstven samo hrvatskim studentima ili je to globalan trend i koliko su se generacije međusobno uistinu razlikuju?

Nedavno sam na stranici računalo.com naletila na jednu jako zgodnu infografiku koja nam objašnjava generacijske razlike između naših baka, roditelja, djece… odnosno razlike između takozvanih Baby Boomersa (rođenih od 1946. do 1960.), generacije x rođenih između 1960-ih i 1980-ih), generacije Y ili milenialsa (rođenih od 1980. do 1995.), generacije Z (rođenih od 1995. do 2010.).

Infografika je zaista vrlo zanimljiva i predlažem da ju detaljno pogledate… Opisano je sve, od toga kako koja generacija najčešće komunicira, što gleda, čita, prati…

No, jednako zanimljivo je i istraživanje o navikama studenata koje je globalno provela Ikea i to ispitujući studente koji trenutno studiraju na raznim svjetskim sveučilištima.

IKEA

Evo podataka koji su me najviše iznenadili i zapravo mi dali nadu da nam dolaze neki jako cool i pametni novi klinci…

IKEA

92 posto studenata kaže da im je važno da imaju ugodan prostor u kojem žive i borave.

67 % studenata tvrdi da su najproduktivniji noću, 19 % čita i uči u krevetu, a 2 posto na podu.

IKEA

31 posto stedenata mijenja plahte na tjednoj bazi, a samo 13 posto njih stolicu koristi za odlaganje odjeće.

56 posto studenata najradije uči za radnim stolom, 28 posto voli jesti dok uče, a 54 % dok uči sluša muziku.

8 posto studenata chata dok uče, a 20 posto njih ima 5 ili više cimera, dok 66 posto dijeli svoj životni prostor s nekim.

IKEA

40 % studenata ima barem 5 pari tenisica i oko 30 posto novca troši na edukaciju i stvari vezane uz svoj fakultet i obrazovanje.

28 posto studenata voli si unaprijed isplanirati dan, a čak 70 posto njih zabrinuto je za klimatske promjene.

Zapamtimo taj podatak, kao i podatak da 80 posto njih želi promijeniti svijet u kojem živimo.

IKEA

Hvala im na tome.

I ne zaboravimo, studentsko doba je zaista najljepše. 68 posto prijateljstva iz studentskog razdoblja ostaju prijatelji za cijeli život, a 35 posto pravih ljubavi događa se baš u tom razdoblju.

IKEA

Vjerujem da ovaj podatak vrijedi za sve generacije.

Evo nove Ikeine kolekcije koja je inspirirana upravo mladim ljudima…