Diptyque ili priča o svjetlosti

Iako su blagdani prošli još uvijek možemo uživati u mirisnim svijećama. Petra Švarc uvela nas je u čaroban svijet Diptyquea koji ove godine slavi 60 godina postojanja

PIŠE: PETRA ŠVARC

Paljenje svjetala u blagdansko vrijeme običaj je star gotovo kao i sami blagdani. Svjetlo je prisutno u raznim oblicima i iz čitavog niza razloga, a danas je jednako važno kao što je bilo i prvim ljudima.

Od nadahnjujućeg simbola tijekom zimskog solsticija pa sve do dekoriranja božićnog drvca, svjetlo je oduvijek imalo važnu ulogu u stvaranju jedinstvenog opuštajućeg osjećaja.

Ovih blagdana – neobičnih, neizvjesnih i uzdrmanih, svjetlost nam je trebala više nego ikad. Hrpe lampica, brojna mala rasvjetna tijela raspoređena po stanu i svijeće. Puno svijeća! Obične bijele, u boji, duge i uske ili predimenzionirane, mirisne, u staklenim posudama – sve su dobrodošle, sve su poželjne i to ne, ne samo za blagdane.

No, ako ipak moram odabrati, bez puno razmišljanja biram Diptyque i njihove jedinstvene mirisne kreacije. Svijeće Diptyque svojim mirisom obavijaju domove, dućane i hotelske
lobbyje od New Yorka do Bruxellesa, od Tokija do Sydneya.

Kuća Diptyque ove godine slavi 60. rođendan – sve je počelo u Parizu, 1961., na kultnoj adresi 34, boulevard Saint-Germain.

Tri prijatelja – arhitekt Christiane Gautrot, slikar Desmond Knox-Leet te voditelj i dekorater kazališta Yves Coueslant odlučili su se udružiti i zajedno otvoriti boutique u kojemu su
najprije nudili svoje tekstilne kreacije. Nazvali su ga Diptyque prema dvostrukim vratima dućana koja su ih podsjećala na slikarski diptih.

Malo po malo, ovaj se butik transformirao u posebno mjesto, neku vrstu šik bazara gdje su se mogli pronaći brojni neobični i neočekivani predmeti. Bio je to concept store prije izuma
concept storea.

Nisu prošle ni dvije godine od otvaranja, a Diptyque je poželio proširiti svoju djelatnost. I tako su 1963. lansirali prvu seriju mirisnih svijeća. Autori su tada izjavili kako su
njihove mirisne svijeće hommage prirodi te kako na taj način žele kreirati intiman mirisni svijet koji će se mijenjati u skladu s godišnjim dobima. Prvi su mirisi bili Aubepine, Cannelle i The.

1968. počeli su kreirati parfeme i L’eau de Diptyque je ugledao svjetlost dana. Zaredali su se drugi, jedinstveni, neobični, posebni, specifični mirisi, od kojih su mnogi pretvoreni i u
svijeće.

Svijeće su od početka punili u staklene posudice, a za svoja su četiri ikonična mirisa – Feu de bois, Figuier, Baies i Tubéreuse kreirali i divovske posude od lakirane keramike. To su
XXL posude od 1,5 kg za svijeće koje mogu gorjeti 250 sati, a mogu se koristiti u unutarnjim ili vanjskim prostorima. Takve se posude proizvode ručno, kroz devet faza proizvodnje, a za svijeće se koriste najkvalitetnije i najčvršće vrste voska, provjerenog, mineralnog podrijetla, ponekad obogaćene biljnim voskovima.

S posebnim nestrpljenjem, po dolasku zime, očekuju se božićne limitirane svijeće koje su svake godine drugačije. Osim jedinstvenih mirisnih kreacija, tu je uvijek i poseban blagdanski dizajn pa je tako Diptyque svijeća ili parfem uvijek jako željeni poklon.

Kod Diptyquea ništa nije prepušteno slučaju pa čak niti samo isprobavanje mirisa svijeća prije kupnje. Tako će u svakom od njihovih šezdesetak dućana diljem svijeta (ali i kod svih ovlaštenih prodavatelja) prodavač najprije izvaditi svijeću iz njezine posude, položiti je na za to predviđen jastuk, a zatim će podići staklenu posudu kako bi oslobodio miris. To je čarobni ritual koji običnu kupnju pretvara u nezaboravno iskustvo.