Hrvatski dizajn danas. Gdje smo? Izložba Reboot

Na to pitanje odgovorit će nam Tatjana Bartaković sa svojom novom izložbom Reboot s kojom će pokazati par uspješnih regionalnih modela koji su predvodnici tog novog “podizanja sistema”

Rebootati se u žargonu znači ponovno se uzdići, pokrenuti sistem iz početka, restartati se. Upravo ta riječ najbolje opisuje stanje na dizajnerskoj sceni u Hrvatskoj i regiji, smatra Tatjana Bartaković koja je svoju novu izložbu o stanju na dizajnerskoj sceni upravo tako nazvala.

VAU

Naime, za točno tjedan dana u prostoru bivše Vojne bolnice u Vlaškoj u sklopu Design Distrikta Zagreb održat će se izložba Reboot. Izložba koja će pokazati gdje je hrvatski dizajn danas i koji su to mogući modeli koji “rade” i koji su ga uzdignuli…

GRUPA

Naime, svi znamo da prije 10 godina nismo baš mogli pričati o dizajnerskoj sceni, pogotovo u sferi produkt dizajna. Ja sam tada, sjećam se, radila u Jutarnjem listu i vodila prve intervjue s Numenima koji su tada počinjali svoju suradnju s talijanskimn Morosom i ostalim inozemnim proizvođačima namještaja i tada je otprilike nastao i Element, prvi pokušaj nakon dugo vremena da se nešto na ovim područjima napravi u području produkt dizajna.

ELEMENT

Nikola i Sven tada su bili jedini, a onda su im se priključili i tadašnji klinci, Tihana, Ivana i Filip iz Grupe.

GRUPA PRODUCTS

Negdje u to doba upoznala sam i Tatjanu Bartaković. Ona je tada bila pr-ica Hrvatskog dizajnerskog društva i apelirala, pričala, objašnjavala, pisala, snimala, pokretala razne projekte za afirmaciju hrvatskog dizajna.

ARTISAN

Čudno je to bilo vrijeme. Tada nije još bilo ni Prostorije, ni Artisana, Mitje, GIR-a, dobivenih Red Dotova i iF-ova…  ni nikog tko se posebno uzdigao u čitavoj regiji. A onda se u jednom trenutku nešto pomaklo i dizajn je postao dio naših života. Dio naših interijera, hobija, polje naših interesa… I konačno dio našeg gospodarstva.

NUNC / SLAVONIKA

O toj transformaciji popričala sam s Tatjanom Bartaković, ženom koja je bila s mnogim tim firmama na počecima i koja im je dala znanje, samopouzdanje, vjetar u leđa radivši kao njihov strateg za komunikaciju, pr-ovac, konzultant…

TATJANA BARTAKOVIĆ / Marija Gašparović

– Ova izložba nastavak je izložbe koju sam radila 2013. godine koja se tada zvala Solid Acts i koja je pokazala da napokon i Hrvatska ima dizajnere koji rade zanimljive stvari i zaslužuju pažnju. Tada smo s tom izložbom okupili radove 20-ak dizajnera i otišli na predstavljanje u Milano.

SOLID ACTS

Danas je priča potpuno drugačija. Neki od tih ljudi postali su produktivni dizajneri sa svojim vlastitim brendovima i kanalima prodaje. No, u međuvremenu stasale su tvrtke koje su postale veliki predvodnici dizajna u cijeloj regiji poput Prostorije, Artisana, Zanata, Rex / Kralja, Mitje…

MITJA

No, isto tako polako se pokazuju različiti putevi i biznis modeli kojim su krenuli pojedini dizajneri i tvrtke. Te različite prakse prikazat ćemo na ovoj izložbi koja će se održati od 14. do 18. lipnja u sklopu Dizajn Distrikta – Zagreb.

VAU

Na izložbi će se tako prikazati nekoliko hrvatskih tvrtki, ali i nekoliko iz regije. Uz našu Prostoriju, Vau, Regeneraciju, Element, Nunk i Lidiju Boševski, svoj rad i načine rada prikazat će bosanski Artisan i Zanat, te slovenska Mitja i Rex / Kralj.

REX / KRALJ

Svatko od njih ima neku svoju priču i razlog zašto su posebni, autentični, uspješni, a jedno im je ipak zajedničko. Svi imaju jednog prilično “ludog gazdu ili gazdaricu” koji gura i onda kada bi mnogi odustali.

PROSTORIA

Upornost, vizija, dobra sinergija između dizajnera, ljudi u razvoju i proizvodnji te tog “ludog gazde” to je nekako ključno za današnje rebootanje dizajnerske scene…

REX / KRALJ

Kako će tu priču ispričati kroz postav, Tatjani će pomoći arhitekti iz studija Biro koji su projektirali postav.

GRUPA PRODUCTS

– Postav izložbe Reboot može se promatrati kroz opreke: opreka starog prostora vojne bolnice i vremena kojeg ona predstavlja naspram novim vrijednostima koje izložba pokazuje, opreka finog produkt dizajna i finih materijala nasparam derutnog interijera u kojem se nalaze… U labirintu soba vojne bolnice, svaki od brendova pokazuje detalje iz procesa proizvodnje i gotove proizvode. Finoća gotovih proizvoda naglašena je  postavom na meke tepihe crvene boje (koje je Regeneracija izradila za izložbu!) i koje istovremeno nose identitet izložbe. Detalje procesa izrade produkata pokazuju se kroz bijele vibro rešetke različitih formata, a  kroz iste se rešetke rješavai vizualna komunikacija izložbe – kažu arhitekti iz studija Biro.

BIRO I TATJANA BARTAKOVIĆ / Marija Gašparović

Pogledajte malo radove brendova koji će biti prezentirani na izložbi…