Home office – kako što efikasnije raditi kod kuće

Rad od kuće očito će potrajati. Evo par dobrih savjeta kako ga napraviti što učinkovitijim, ergonomskijim i efikasnijim

Milijuni ljudi proteklih se tjedana uče raditi od kuće. Neki se dobro snalaze, a neki i ne baš. Radije bi surfali, kuhali ručak, gledali Netflix, spavali… No, kako se koncentrirati na posao i u kućnim uvjetima napravit si dobre uvijete za rad? Evo nekoliko prijedloga na koje sam naišla čitajući o ovoj vrlo aktualnoj temi diljem svijeta…

DelightFULL

Psiholozi kažu da je jako važno razdvojiti kućni život od radnog, čak i ako se to sve odvija u istom prostoru.

Ako imate mogućnost, napravite si radni kutak u spavaćoj sobi s radnim stolom i ergonomskom stolicom i barem na par sati dok radite, odvojite se od ostalih ukućana.

Mindthegap

Ako imate mogućnosti, nabavite si još jedan monitor za efikasniji i brži rad te ga spojite na svoj laptop. Za neke vrste poslova nezgodno je dugo vremena raditi samo na touchpadu laptopa, stoga si nabavite miša, kako bi rad bio efikasniji i udobniji.

Ako nemate mogućnost kupiti si još jedan monitor, onda barem nabavite dodatnu tipkovnicu, a svoje prijenosno računalo postavite na neku kutiju ili debelu knjigu, u visini očiju.

Naime, u ovim trenucima jako je važno paziti na vrat i kralježnicu. Vodite računa o osnovama ergonomije – udobna stolica, monitor u visini očiju, ruke naslonjene na stol, okomito postavljene na tastaturu i miš, dovoljno prirodnog svjetla i svjež zrak.

Laskasas

Sjedenje na fotelji, sofi, ležanje na krevetu jako je primamljivo, no to nisu dobri uvjeti za rad, pa to svakako izbjegavajte.

Kada ste si stvorili dobre radne uvjete, dogovorite se s ukućanima o rasporedu – kada se radi, kada igra, jede, gleda TV… Ako imate malu djecu, raspored mora biti vrlo jasan i pokušajte se dogovoriti s partnerom o “jutarnjim” i “popodnevnim” šihtama za rad, odnosno čuvanje djece.

Bolje je raditi i par sati u miru i tišini, nego razvlačiti posao kroz cijeli dan, a usput i kuhati, prati suđe, peglati, čuvati djecu, nadvikivati se s ukućanima…

Garden Trading

Vrlo je važno napraviti si dnevni raspored s “to-do listom” i odrediti vrijeme kada će se raditi, kada jesti, a kada odmarati.

Britanski stručnjaci savjetuju da češće radite kratke pauze i da bi, obzirom na lošije uvjete rada nego u klasičnim uredima, “radni blokovi” trebali trajati po 40 minuta, s 5 minutnim odmorom u kojem malo prohodate po stanu, pogledate negdje u daljinu, popijete čašu vode, protegnete se…

No, važno je odmah nakon pauze vratiti se u radni mood. Naime, u ovoj situaciji potrebno je u glavi napraviti sklopku “uključeno” i “isključeno”, jer će vam to pomoći da održite granice između posla i igre – odnosno rada i dnevnog života.

Original BTC

Kada te dvije stvari odvojite bit ćete puno zadovoljniji i produktivniji, kažu Britanci.

– Odredite rutinu i pokušajte držati redovan raspored spavanja kako biste se mogli ujutro rano probuditi, istuširati, obući, pa čak i odraditi neke vježbe. To će vam pomoći da se razbudite, a izlazak iz pidžame, odijevanje i šminkanje će pomoći vašem mozgu da shvati da ga treba uključiti – kaže Sonya Winner, koja je svoj biznis s tepisima pokrenula iz vlastite spavaće sobe.

Sonya Winner Rug Studio

Ona pak s obzirom na svoje bogato iskustvo rada od kuće savjetuje da svoj dom i radni kutak ukrasite s zelenilom te plakatima s motivima iz prirode.

Sonya Winner Rug Studio

– Izlazak vani važan je za očuvanje zdravlja, no, naravno da to sada nije moguće. Pokušajte redovito gledati prirodu izvana i simulirajte prirodni svijet podcastima ili videozapisima sa zvukovima iz prirode – šum mora, cvrkut ptica, šuštanje lišća… – objasnila je Sonya Winner, dodajući kako je šetnja po stanu važna zbog krvotoka i dobre cirkulacije, stoga vodite računa da se svako toliko u kući malo razgibate.

I za kraj, savjet koji je također vrlo važan – to što smo fizički izolirani, ne znači da se ne možemo vidjeti i čuti. Razgovarajte sa svojim kolegama i prijateljima putem Skypea i ostalih servisa za videopozive, razgovarajte s prijateljima, podijelite savjete i iskustva…

Mindthegap

Evo i šalabahtera sa savjetima britanskih stručnjaka iz tvrtke Alexander Joseph:

1. Organizirajte se i napišite si objektivnu to-do listu za svaki dan.

2. Korisno iskoristite pauzu za ručak. Skuhajte si nešto, pospremite radni stol, razgibajte se. Iskoristite vrijeme da se mentalno opustite od posla.

3. Dok radite, ograničite kontakte s ukućanima kako vas ne bi smetali.

4. Pijte puno vode.

5. Ostanite u kontaktu sa svim kolegama. Redovito se čujte, održavajte videokonferencije, komentirajte zajedno sva događanja.

6. Odvojite privatni dio od poslovnog. U “poslovnom radnom kutku” boravite samo onda kada radite.

7. Pokušajte se držati rutine i uobičajenog radnog vremena.

8. Izađite iz pidžame, našminkajte se, obucite, imajte uvijek čistu kosu…

9. Upalite radio i osigurajte si pozadinsku buku. Ni u uredu nikada nije posve tiho.

10. Planirajte svoje obroke i iskoristite ovo vrijeme da više kuhate i da se zdravije hranite.

Garden Trading

A evo i malo foto inspiracija. Uživajte u našoj galeriji slika…

Wordpress Gallery Plugin Free