Kako od mana napraviti feature wall? Idemo u Maksimir

Djeca gledaju svijet drugačijim očima od nas. Zato je pri uređenju interijera namijenjenog djeci sigurnost apsolutan imperativ. Idemo u novu Helen Doron školu u Maksimiru koju je uređivala Dina Stambolija

Prije šest mjeseci ovdje je bio ruševan, trošan, zapušten prostor. Prostor s velikim potencijalom kojega je trebalo iskoristiti…

Danas je ovdje Helen Doron škola. To je škola engleskog jezika sa svojom posebnom metodom učenja kroz igru i svoje vlastite likove koji su dio metodike usvajanja gradiva.

U međuvremenu u tih šest mjeseci dogodilo se svašta. Roh bau prostor od 300-injak kvadrata sa stupovima i kasetiranim stropom postao je škola s pet učionica te prostor igre, zabave, smijeha, učenja…

Uređenje je vodila dizajnerica Dina Stambolija iz nekadašnjeg studija Peronospora koji je uređivao popularni šibenski Azimut. Dini ovo nije prva Helen Doron škola koju je uređivala,  zato je, kaže, i ova ispala ovako dobro. Naime, škola ima puno svojih standarda i metoda učenja koje su pokušali uklopiti interijerom, a još važnije, neke vidljive mane pretvorili su u zabavne dekoracije koje djeca zaista vole.

– Veliko ograničenje bili su nam nosivi stupovi koji su nam onemogućavali da podijelimo prostor u učionice koje bi svojom veličinom odgovarale da se iskoristi sav prostorni potencijal. A onda smo se dosjetili. Zašto ne bi stupove pretvorili u stabla i “arhitekturu” uključili u proces nastave? Ideja se svidjela vlasnici škole, tako da smo prostor podijelili u pet učionica koje u sebi imaju stupove. Stupove smo obukli mekanom spužvom i pretvorili ih u stabla koja su vrlo dekorativna i djeci zanimljiva – priča mi Dina.

Slična priča je i s ogradom. Naime, prostor je dvoetažan, a s obzirom da u njemu ima jako puno djece ograda je morala biti čvrsta, idealno bi bilo da je zid. Ali zid ne propušta svjetlost, što bi značilo da će čekaonica stalno biti u mraku… Opet, se Dina sjetila kako od mane napraviti feature.

– A da u zidovima napravimo otvore koji će podsjećati na okrugle brodske prozore? Djeci će prozori biti zanimljiv poligon za igru, a istovremeno će propuštati svjetlost i ostvarivati funkciju. Ideja s brodom i prozorima potakla nas je na kompletno oblikovanje tako da kada ulazite u prostor imate osjećaj da ste u podmornici i da se polako penjete kroz more na kopno.

Učionice su mali otoci sreće – priča Dina.

Još jedna uspješna ideja bila je kako aktivirati čekaonicu i potaknuti djecu na čitanje. Napravili su “book corner” gdje polaznici mogu posuditi ili donirati knjige koje im više ne trebaju. I njega su djeca odmah zavoljela…

Pogledajte još malo školu i uživajte u fotografijama Gorana Berovića.