Pimp my store – mali ženski raj u Nami u Ljubljani

Idući put kad odete u Ljubljanu, svratite na 3. kat Name u pravi ružičasti budoir novog doba kojega su osmislili slovenski AKSL arhitekti.

PIŠE: PETRA ŠVARC

Kakve asocijacije u vama budi spomen robne kuće Nama? Vjerojatno se nostalgično prisjetite bake koja je o njoj pričala ili vas je možda znala povesti sa sobom kada bi tamo odlazila u nabavku pribora za šivanje, čarapa, lonaca ili nečeg drugog što joj je u tom trenutku bilo potrebno.

Možda i danas, kao i mi, u Namu navraćate kada iscrpite većinu gradskih trgovina u potrazi za nečim prijeko potrebnim, a svakodnevnim. Jer, dobra stara Nama je kao sigurna luka. Točno znate što vas tamo čeka i opet joj se vraćate po dozu predvidive sigurnosti.

A jeste li znali da Nama nije isključivo zagrebačka trgovačka adresa? Dapače, Narodni magazin – kako se zvala za vrijeme bivše Jugoslavije, bio je tada jedan od najvećih lanaca robnih kuća u državi. Postojala je i još uvijek postoji i u Ljubljani, kamo vas danas vodimo.

Ljubljanska Nama otvorena je davne 1939. godine i bila je prva slovenska robna kuća. Početkom 2018. godine, arhitektonski ured AKSL arhitekti dobio je poziv da osmisli kompletno preuređenje njezinog 3. kata.

Janez Marolt

Njihova je suvremena vizija uspješno realizirana, a čitav kat stare robne kuće pretvoren je u pravi ženski raj. Naime, na čitavom se prostoru od oko 360 četvornih metara nudi najbolje i najfinije od ženskog intimnog rublja.

Čim su se upoznali sa željama investitora, arhitektima Alešu Košaku i Špeli Leskovic odmah je bilo jasno da u osmišljavanju koncepta mogu slobodno koketirati sa ženstvenošću te s prostornim relacijama prema boudoiru, kao svojevrsnom dekadentnom i senzualnom hramu ženske intime.

Janez Marolt

I to su i učinili. Prostor kojim dominiraju roza i ružičasta boja u svim svojim nijansama, već na prvi pogled odaje dojam mekoće, ugode, nježne ženske raskoši pa čak i putenosti i senzualnosti.

Glavni eskalator robne kuće etažu dijeli na dva dijela: desna je strana u potpunosti redizajnirana novim elementima namještaja te posebnim površinama i bojama, dok je lijeva ozbiljnija i uključuje ponešto od standardne opreme brendova koji se ovdje nude.

Janez Marolt

Najupečatljiviji i najposebniji detalj je valovita struktura zida boje pudera, zahvaljujući kojoj pozadina ostavlja dojam mekane zavjese. Tu su i posebno dizajnirani samostojeći štenderi na kojima je rublje izloženo na inovativan i privlačan način.

Nasuprot glavnom eskalatoru smješten je pult s blagajnom koji je ujedno i svojevrsna premosnica između dva dijela prodajnog prostora. Mekana i raskošna zavjesa od blijedo roza baršuna zapravo zaklanja lounge dio s udobnim mekanim sofama za čekanje i opuštanje te otvara put prema hodniku s kabinama za presvlačenje.

Janez Marolt

Zidovi hodnika odjeveni su u posebne zidne tapete s 3D uzorkom i urešeni zlatnim akcentima. Vrata svake kabine svojim blagim formama prate cjelokupni dojam nježnosti, a presvlake od ružičastog baršuna pojačavaju osjećaj ženstvenosti i mekoće.

Pod je čitav prekriven linoleumom u svijetloj boji pudera kojom je obojan i strop te tako zaokružuju kolorističku cjelinu.

Janez Marolt

“Budući da je riječ o otvorenom prostoru kojega presijeca tek nekoliko stupova, mikro ambijent smo postigli s ‘otocima’ od debelih mekanih tepiha na koje su postavljeni štenderi i sofe za opuštanje”, kaže arhitektica Špela Leskovic.

Janez Marolt

Svaki je tepih drugačijeg oblika, a odgovara sadržaju koji se nalazi u određenom dijelu prodavaonice: blagajni, dijelu s intimnim rubljem, pidžamama i spavaćicama, kupaćim kostimima i slično.

Posebno su zanimljive i originalne dekorativne lampe s resicama i zlatnim detaljima koje podsjećaju na oblik ženskih očiju. Gotovo kao da vam namiguju!

Janez Marolt

Čitav prostor odiše lakoćom i prozračnošću, a u njega su uspješno uklopljeni i ormari koji nimalo ne opterećuju svojom prisutnošću.

Naime, u potpunosti su prekriveni ogledalima koja vizualno povećavaju dojam prostranosti.

Janez Marolt

„Namjera nam je bila dizajnirati prostor kojega će žene posjećivati ne samo radi ciljane kupnje, već zbog čistog užitka i cjelokupnog iskustva u ambijentu u kojemu će ponekad nešto i nenamjerno kupiti”, zaključili su Špela i Aleš.

Za prvog idućeg posjeta Ljubljani svakako obiđite ovaj suvremeni ružičasti budoir, a do tada, uživajte u fotografijama.