Namještaj za palače. I nove i one jako stare.

Danas vam pričam priču o Edri – jednom jedinstvenom dizajnerskom brendu koji je odabrao potpuno drugi smjer od svih drugih. Vrhunska kvaliteta, mladi dizajneri, jako kreativno vodstvo i priča o brendu koji slavi 31 godinu postojanja

Često čujemo kako nam je sav namještaj isti i da se tvrtke i dizajneri međusobno kopiraju, reinterpretiraju, recikliraju… bez neke posebne originalnosti. Sofa uvijek nekako izgleda kao sofa, stolica kao stolica, fotelja kao fotelja… Kod njih ne. Kod njih fotelja izgleda kao cvijet, sofa kao gigantska hobotnica, ormar kao stožac sijena…

EDRA / Černelić

Edra. Naravno. Jedan od predvodnika originalnosti i nekih drugačijih ideja, nekih potpuno drugih tendencija i smjerova u dizajnu. Brend koji riskira, vječno na granici avangarde, teatralnosti, ekstravagancije…

EDRA / Černelić

No, kako se ne poskliznuti svih tih 30+ godina i kako ne zagaziti na onu stranu – na stranu kiča? Možda odgovor leži u jakom kreativnom vodstvu njihovih osnivača Massima Morozzija i Roberta Mazzeija ali i jednoj neprikosnovenoj činjenici – taj namještaj je nevjerojatno udoban i kvalitetan, kao da ne poznaje vrijeme.

EDRA / Černelić

Sjećam se, bila sam klinka i u to doba, prije dvadesetak godina, bila je popularna emisija Željka Ogresta i gosti. Dolazili su joj zanimljivi gosti, razgovori su bili inspirativni, zabavni… no ono čega se ja sjećam je jedna fotelja – crveni ljiljan u kojem je sjedila voditeljica.

EDRA / Černelić

Tek kasnije, u godinama koje su uslijedile, saznala sam da je to fotelja Getsuen koju je za Edru napravio dizajner Masanori Umeda. I onda sam jednog dana, možda deset godina nakon toga, prvi put sjela na tu fotelju i potpuno se začudila – pa ovo je nevjerojatno udobno.

EDRA / Černelić

Nedavno sam ponovno sjedila na toj fotelji i kroz glavu mi je ponovno prostrujila ta ista serija pitanja.

Kako od nečega što je toliko skulpturalno, moćno, vizualno jako, teatralno, efektno, potpuno bezvremensko, napraviti nešto što je istovremeno udobno i kvalitetno, što će desetljećima biti i dalje zanimljivo? To je bio zadatak s kojim su krenuli Edrini osnivači Massimo Morozzi i Roberto Mazzei.

EDRA / Černelić

Naime, priča ide ovako. Roberto Mazzei bio je vlasnik istoimene toskanske tvornice koja je desetljećima imala sjajnu proizvodnju tapeciranog namještaja. Njihova kvaliteta bila je iznimna, tehničke mogućnosti nevjerojatne.

EDRA / Černelić

S druge strane, Massimo Morozzi bio je jedan od velikih talijanskih kreativnih mozgova, arhitekt i osnivač studija Archizoom, te uz osnivače UFO-a i Superstudija istaknuti predstavnik takozvanih talijanskih radikala. Skupine ljudi koji su zajedničkim djelovanjem pomicali granice, stvarali nove trendove, utjecali na dizajn čitave epohe…

EDRA / Černelić

I onda su se upoznali, spojili i odlučili napraviti zajedničkim snagama brend koji će imati iznimno kvalitetan namještaj, ali potpuno drugačiji od svega što se nalazi na tržištu. Oni su odlučili biti potpuno svoji i za razliku od svih tadašnjih utjecajnih brendova neće angažirati poznate dizajnere i arhitekte da za njih rade – nego će stvarati svoje.

EDRA / Černelić

Jedna od prvih zvijezda kojoj su dali priliku da za njih napravi kolekciju bila je Zaha Hadid. Zaha je tada bila relativno nepoznata arhitektica, a oni su u njoj prepoznali snažnu kreativnu energiju kojoj treba dati priliku za stvaranjem.

EDRA / Černelić

Nakon nje uslijedila je suradnja s brojnim drugim dizajnerima, arhitektima, kreativcima – a dizajneri koje su oni stvorili bili su braća Fernando i Humberto Campana, dva brata inžinjera koji su zahvaljujući Edri dobili priliku nesputano stvarati te su postali dizajnerski superstarovi.

EDRA / Černelić

No, dizajn nikada ne može biti uspješan ako nije kvalitetan. Ta kvaliteta, udobnost i tehnološka znanja taj dio je zapravo tajna Edrina uspjeha. Da su ove sofe i fotelje samo lijepe, ne bi krasile muzeje i rezidencije diljem svijeta, a pogotovo ne bi imale taj kultni status među poznavateljima dizajna.

EDRA / Černelić

Lako je biti drugačiji, ali ipak, važno je ono što je iznutra. I da, ta tehnologija, pamet, vizija, razvoj ideja, prototipovi… sve to košta… ali i vrijedi.

EDRA / Černelić

I zato kad jednog dana osvojim na lotu znam što je jedna od prvih stvari koju ću si priuštiti.

EDRA / Černelić

Uživajte u fotogaleriji. Btw Edru u Hrvatskoj možete kupiti u salonu Černelić.